Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Måske et lidt underligt/dumt spørgsmål, men altså..

Butikkerne/netbutikkerne må ligge inde med en del modeller fra de forskellige mærker som ikke bliver solgt når de nye modeller kommer i marts og april..

Da der er meget lidt efterspørgsel på "sidste års modeller" når de nye udkommer, hvad gør butikkerne med de skærme de ikke får solgt...

Ryger de tilbage til importøren eller hvad sker der?

Tænker bare at der er nogle mærker der har meget salg/flow i deres skærme og andre knap så meget, så nogle importøren må da brænde inde med en del skærme..,eller? :o

Man ser jo aldrig at sidste års modeller sælges "til helt vandvittige priser" fordi de bare skal væk..Scenariet er ofte at de nye skærme rulles ind i butilkerne og de gamle pilles ned, men hvor ryger de så hen..?

Destrueres de bare, hvis de er i overskud?... O-O
Mon dog ikke de bliver solgt - trods alt.

Fx har jeg for knap en måned siden anskaffet et SONY 55" XE9005 tv til 5.999,- kr.

Virkelig billigt synes jeg, så jeg slog til, selvom det var meningen at lade mit plasma-tv, Panasonic VT60Y køre videre, til HDMI 2.1 slog igennem til OLED.

Billedmæssigt har jeg nok ikke vundet ved sammenligning, men jeg har fået en lidt større skærm og er generelt glad for billedet efter at have skruet kraftigt ned for baggrundslysstyrken.

Mvh. Jørgensen66
Som @thorleift siger så vil man gerne have solgt ud af de gamle modeller inden man opbygger et lager af de nye, eller i hvert fald komme så meget i bund med lageret som muligt. Det handler om god købmandskab altså, at være ajour med mængden af skærme der skal købes/bruges til lageret, så man ikke køber mere ind end nødvendigt og derfor ender med en stor beholdning af de gamle modeller.

Ser man på lokale butikker evt. Power eller Elgiganten, så vil de ofte for den enkelte butik til tider, have et restmarked eller oprydningssalg.
Jeg kender ikke rigtig til det med at tilbagelevere produkter til leverandøren. Tror ikke det noget der som sådan sker så ofte? Korreger mig hvis det er forkert.