Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af One
Hej

Jeg står og mangler et TV til efteråret, men kan se at sidste-års modeller virkelig er faldet meget i pris (restsalg)

Derfor overvejer jeg allerede nu at købe et TV nu priserne er faldet som de er?

Har kigget lidt på Sony 65XE9005B samt SAMSUNG QE65Q7F, de er begge at finde til 9.999.- kr. pt

Er der andre TV'er i 65" som i anser som bedre? hvilket af disse 2 er bedst?, eller i så fald, bør man vente til okt-nov inden jeg kigger på tv?

På forhånd tak for hjælpen!
Hvis billedet tællere mest i overvejelsen, så bør du vælge XE90. Den har zone-styring, hvorimod Q7 er kantbelyst. Særligt ved HDR-video vil dette være en fordel.

I 65" til omkring 10.000 kroner, så synes jeg, at Sony XE90 er det oplagte valg. Jeg vil dog nok anbefale, at du tilslutter en ekstern medieafspiller, hvis du ønsker at streame video fra diverse tjenester.

Næste skridt på billedtrappen ville være OLED, men så skal du ned i 55" for at holde budgettet, eller løfte det en del for at komme op i 65".
Af Beckham
XE9005B er i hvert fald et godt bud. Ses af mange som årets value for money model fra 2017. Er der plads i budgettet til lidt mere, så synes jeg også at have set at XE9305B sælges til omkring 12k visse steder...også restsalg. Her får du lidt bedre HDR og Dolby Vision understøttelse. Men ellers er der ikke en verden til forskel på de to.
Af ekelund
Det eneste man måske skal være opmærksom på er der kun er 2 hdmi på sony der understøtter enhanced hdmi , til HDR , ved ikke om samsung har det på alle sammen