Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mortenhk
Hej allesammen

Jeg står i den situation at jeg lige er flyttet i lejlighed med min kæreste og vi derfor skal købe et nyt TV. Vi er begge studerende og har derfor et max budget på 3-4.000.

Jeg har vedhæftet et billede af et åbningstilbud i den lokale by som jeg synes virker fornuftigt - dog ved jeg ikke om det er et godt TV. Dette håber jeg at i eksperter kan hjælpe med at svare på :)

Derudover har vi en smal stue så vi sidder kun 2-2,5 m. fra fjernsynet og har derfor via diverse web-guides fundet frem til at max 43" vil være behageligt at se på.

Jeg håber i kan hjælpe mig! På forhånd tak!
Vedhæftede filer
34725790_10215904606876530_360406863474327552_n.jpg
34725790_10215904606876530_360406863474327552_n.jpg (207.78 KiB) Vist 2222 gange
Af PeterD
Mortenhk skrev:Hej allesammen

Jeg står i den situation at jeg lige er flyttet i lejlighed med min kæreste og vi derfor skal købe et nyt TV. Vi er begge studerende og har derfor et max budget på 3-4.000.

Jeg har vedhæftet et billede af et åbningstilbud i den lokale by som jeg synes virker fornuftigt - dog ved jeg ikke om det er et godt TV. Dette håber jeg at i eksperter kan hjælpe med at svare på :)

Derudover har vi en smal stue så vi sidder kun 2-2,5 m. fra fjernsynet og har derfor via diverse web-guides fundet frem til at max 43" vil være behageligt at se på.

Jeg håber i kan hjælpe mig! På forhånd tak!
Du linker selv til det..

Der er ikke det store at vælge imellem. Personligt tror jeg den Sony model WE663, som du linker til skulle være ok..Deres billedprocesser X reality Pro, har ry for at give en fin detaljegrad i billederne. Dog ikke med deres Triluminos display som skulle give klarer farver og lyden er ok til et tv i den prisklasse.

Godt nok lidt reklame på deres side men folk er tilfredse.

https://www.sony.co.uk/electronics/tele ... ws-ratings

Men som Smart-tv er det nok ikke det bedste/hurtigste. Personligt syntes jeg Smarttv er overvurderet da man altid kan bruge Chromecast og streame film fra tablet etc.

Men for billedkvaliteten og til prisen bør det være udmærket.

Her er nogle videoer, så i kan se om det passer til jeres indretning i stuen..

https://m.youtube.com/watch?v=vPLfALOBiks

https://youtu.be/yNyfIj1MbH8

Denne her er ok at følge til indstillingen hvis i beslutter jer for Sony, Samsung eller LG:

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1285931399

Philips har Ambilightpg ofte god lyd hvilket også skulle være godt, så...? Dog er Philips i dag styret af kinesiske TP Vision og deres menuer kan være lidt langsomme.
Af thorleift
Det virker som et fint tilbud. Jeg kan ikke finde det nogen steder til samme pris, jeg kender dog ikke kvaliteten af billedet.

Hvis I har mod på det kan i også kigge på brugt markedet hvor i får en del for pengene.
Af Basto
Jeg syntes hvis det er muligt, og i har plads til det så prøv en 50/55 tommer skærm.. Den kan jo altid leveres tilbage.. Jeg er ikke fan af at skulle sidde og ha gang i en telefon eller ipad for at ku streame på fjernsynet. Det er besværligt. Afstanden til tv er fin til en skærm på den størrelse

Mvh Michael
Af Basto
Og når dagen kommer hvor smart tv delen ikke virker. Så kan man altid købe en android box ( de sælges brugt fra 250 kr ca)den æder næsten alt eller en Apple tv 4..
Af Grandahl
Jeg har selv 2 meter til et 55" tv, det er ikke for stort.. Jeg ville ha gået med et større tv.
Af Flash_11
Helt klart 55".
Bilka og Føtex har pt. Samsung 55MU6105 til 3999,-. Det havde jeg taget med det budget.. ?

Edit: Der er allerede foreslået, ser jeg. (Jeg har selv et Samsung 6-serie fra året før (KU6405) i sommerhuset og jeg vil sige, at det bliver svært, at finde noget bedre til den pris).
Af Supergris
Hvilke "diverse web-guides" er det I har brugt, for at finde en størrelse, der vil være behageligt at kigge på?

I dag er det ikke nødvendigt med nogen som helst form for guide, da et TV ganske enkelt ikke kan blive for stort, hvis det er billedkvaliteten, vi fokuserer på, forudsat pladsen er der, med mindre I sidder klemt inde i et hjørne med meget begrænset afstand til TVet.

55" er i dag standard til en stue, og på ganske beskedne afstande foretrækker de fleste, hvis økonomien tillader det, endnu større skærme.

Ét 55" TV bliver hurtigt for småt, hvis I er typen, der ser mange film eller spiller lidt på konsollen, hvilket tendensen tydeligt viser, hvor udviklingen går mod større og større skærme, efterhånden som kvaliteten på signalerne viser vejen frem...