Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa!

Er der noget der har erfaringer med hvordan man nemmest skaber muligheden for nemt at kunne tilslutte en TV skærm i et mødelokale, til dem der benytter mødelokalet? (Trådløst, da jeg IKKE er fan af ledninger) :p

Jeg har selv lånt et mødelokale hos Innovatorium i Herning, hvor de havde et langt HDMI kabel, der var meget pænt gemt væk v. bordet: https://innovatorium.info/modelokaler/

Dette fungerer fint, så længe man sidder ved bordet med computeren. Men kan der ikke findes en bedre løsning, hvor en PC/Mac streamer indholdet op til TV'et lige meget hvor man befinder sig i et mødelokale?
Jeg har tænkt på om et Chromecast er nok, eller om man skal ud i en HDMI dongle fra https://airtame.com/.

Nogen der har erfaringer eller kan komme med input?

- Tak på forhånd!
Du skal have en Barco Clickshare - Det virker, er er efterhånden blevet standard i mødelokaler.
Airtame performer ret dårligt i forhold til, og ikke så let for en dagligdagsbruger som Clickshare er.
MEn Airtame koster så også kun 1/4 af Barco Cliskshare.
Hos os har de et sikkert hammerdyrt B&O UHD TV af en art med et Apple TV 4K tilsluttet. Det fungerer rigtig godt at spejle billedet fra en Macbook af en art.
Der er kun een løsning som fungerer på alle platforme (PC, MAC, Android, IOS, Linux og Android, er brugervenligt og performer tilfredsstillende.

Barco CLickshare.

AppleTV, Airtame osv. er "legetøj".

Det er klart er det en specifik maskine man ønsker delt trådløst, og er det de samme mennesker som skal bruge det, så kan der være mange individuelle løsninger som fungerer fint.

Men i det professionelle mødelokale hvor "Lortet bare skal virke" til gæster og ansatte - Så er der ikke mange alternativer.

Der findes en række alternativer som kommer tæt på - F.eks. Creston AirMedia - Men det er bare ikke så brugervenligt.
Den eneste jeg ikke er helt opdateret på er Kramers løsning de gik meget op i på ISE messen - Men ud fra havd jeg kort så, tvivler jeg :-)
Vi klarer os ellers fint med vores legetøj.
Naiera skrev:Vi klarer os ellers fint med vores legetøj.
Det tvivler jeg slet ikke på.
I kender funktionalitetet og givetvis også begrænsningerne.

Men er vi enige om at en vildt fremmed kunde/leverandør ikke bare kan hoppe ind og connecte, uden han først skal logge på netværk og hvad der nu eller skal til?

Med Clickshare er det hamrende ligegyldigt hvad du kommer med - Click i med donglen og tryk på knappen. Multiview virker fra 200 serien og opefter - Stadig uden du behøver at kende produktet. Der er kun en knap at trykke på - Det kan ingen af de andre :-)

Faktum er at Clickshare nærmest er en global standard i dag i professionelle mødelokaler.
Men ja - Apple TV og de andre "legetøj" som jeg kalder dem - Er langt billigere - Og kan man leve med de store begrænsninger, så er der jo ingen grund til at betale 4x prisen for en Clickshare - DEr er jeg helt enig.
Jeg ved da godt hvad jeg skal foreslå hvis vi skal bruge en opgradering, så ;)