Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HenrikT
Basto skrev:Hej Henrik det håber jeg ikke.. Men er blevet klogere siden sidste køb, hvor det første jeg gjorde var at smide alt emballage væk. Denne gang tjekker jeg lige for diverse skavanker fra start.

Jeg glæder mig så meget til at få det på væggen

Mvh Michael
Det gør jeg bestemt også ??
Af HenrikT
JesperBrander skrev:De er sku nogle gøjlere i elmutanten.

Forrige fredag var jeg ude og tale med dem ang XE9005 og der stod det til 17999 og sælger sagde de ikke kunne få flere af dem, så han kunne ikke engang lave en bedre pris på det..

Købte så et XE9305 i stedet til 11997, som jeg ud over det er meget tilfreds med, i sær pga x1 extreme processor og dolby vision support..
XE93 er sukkerkræs ??
Af mhca
TomTom skrev:Hvad vil i købe hvis det var XE90 eller XE93 der er ca.2 kilo forskel på prisen??
Hvis du ledte efter 55" versionen ville jeg foreslå at undersøge muligheden for at købe xe93 i Sverige til ca 7200 kr + et par ture over broen
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bi ... 2494.9118/

Findes også til 9000 SEK som retur vare.

Hvis man bor i Kbh og har bropas (eller kan låne et), kan det sikkert gøres billigt og uden at bruge for meget tid på det.
Af Beckham
TomTom skrev:Hvad vil i købe hvis det var XE90 eller XE93 der er ca.2 kilo forskel på prisen??
Der er ikke en verden til forskel på de to tv. Den mest markante forskel er nok at XE93 har Extreme billedchippen som giver dig Dolby Vision. Dette får XE90 ikke. Derudover har XE93 flere zoner til styring af lyset. Og XE93 kan også levere en højere lysstyrke end XE90.
Af JesperBrander
Efter at have fået XE9305 hjem og har set meget på XE9005, har jeg bestemt ikke fortrudt at jeg smde de 2K ekstra.

Bare det er der er dolby vision og mere lys gør at det for mig er mere fremtidssikret hvis man kan kalde det, det.
Af Basto
Det lyder bare godt.. Men kommer du i tvivl så husk at gøre det inden retur retten udløber. Det er altid godt når det er i den gode retning at forskellen er. Men 2000 er da også penge,

Mvh Michael
Af Basto
Der er vi absolut ikke enige ekelund. Så vidt jeg ved er den kant belyst? Eller tager jeg fejl?

Mvh Michael
Af Basto
Det er netop det der er super vigtigt for mig ved mit valg nemlig den gode bagbelysning på XE90

Mvh Michael
Af SamD
Har netop været i elmutanten og kigge på XE90, super fint fjernsyn indtil jeg fik øje på fjernbetjeningen, hold nu k... en øjnbæ af rang! Deres RD afdeling må da bestå af blinde mennesker uden nogen form for fremsynethed....
Mwn alt det til trods, fik jeg bestilt en skærm til afhentning i morgen :)
Skærmen stod iøvrigt også til 11111kr på deres prisskilt..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
XE93 er sidebelyst, men som en af de eneste derude har Sony formået at få zonestyring puttet i skærmen alligevel, så den opfører sig ligesom en bagbelyst model.