Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lkodk
Hej,

Jeg er stødt på et pudsigt problem vedr planlagt optagelse på mit LG C7.

Problemet består i, at hvis jeg via EPG'en planlægger en optagelse af et givent program, og samtidigt sætter "Start ekstratid" til f.eks. 2 minutter, så optagelsen burde starte 2 minutter før programstart, så starter optagelsen faktisk 1 time for sent! :o !:(

Det underlige er at programinfo for optagelsen passer fint, men optagelsen er en time for sent på den!

Det sker kun hvis tv'et er i standby, når optagelsen skal starte. Hvis tv'et er tændt, så går den bare igang til korrekt tid.

Hvis jeg ikke vælger "Start ekstratid" så starter optagelsen korrekt.

Det er ikke en funktion jeg bruger så tit, men jeg har dog haft brugt den tidligere uden problemer, så jeg tænker det er noget der er kommet med en software opdatering.

Inden jeg kontakter LG support, så vil jeg bare høre om der er andre der oplever/har oplevet lignende problemer, og evt. har løst det på en eller anden måde?
Af lkodk
Det ser faktisk også ud til at ske, hvis jeg bruger bufferen "Slut ekstratid" til at forlænge optagelsen en smule. Underligt.
Det er ihvertfald forholdsvist nyt, for den funktion har jeg med sikkerhed brugt tidligere.
Af lkodk
Ikke et dårligt skud, for det var også min første indskydelse. :)

Desværre så står klokken og tidszone korrekt (GMT+2), og det sker kun når jeg forsøger at tilføje tid før/efter optagelsen. Hvis jeg bare bruger EPG'ens start/slut tidspunkter uden at bruge ekstratid funktionen, så er der ingen problemer. Manuelt oprettede optagelser med start og slut tidspunkt fungerer også fint.

Men derfor kan det naturligvis sagtens være opstået ved skift til sommertid og ikke efter en firmware opdatering som jeg mistænker. Det ville ikke komme bag på mig med LG software.

Overvejer lidt en factory reset af tv'et, men kan næsten ikke overskue at skulle indstille alt igen.
Af lkodk
Nå. Det lader til at problemet løst for nu. :)
Jeg tog strømmen fra tv'et i nogle timer, og optagelserne efterfølgende har startet som de skulle.