08 maj 2018, 23:26
Hejsa
Jeg er begyndt at tænke på at udskifte mit Samsung UE60D8005 som har tjent mig godt og egentlig stadig gør det...
Jeg havde egentlig besluttet mig for at det skulle være OLED denne gang, men jeg har flere steder læst og i butikker konstateret, at burn-in stadig er et issue. I hvert fald ved visning af statiske elementer som f.eks kanal logoer, i flere timer i træk.
Her i huset vil dette ikke kunne undgås, da min søn ser en del børne tv og der kan samme kanal godt køre længe ad gangen.
Derfor har jeg overvejet Samsung's QLED, da jeg egentlig er glad for Samsung.
Jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan svare på:
1. Er dette tv markant dårligere end dette års model?
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... f-qled-tv/
For man får jo "foræret" 10 tommer i forhold til prisen dette års udgave i 65 tommer.
2. Hvad skal jeg være opmærksom på i forhold til 2017 vs 2018 modellen og hvad er forskellene?
Jeg tager snart ud og kigger på dem.
3. Hvilke andre tv bør jeg kigge på og hvorfor?
På forhånd tak
Jeg er begyndt at tænke på at udskifte mit Samsung UE60D8005 som har tjent mig godt og egentlig stadig gør det...
Jeg havde egentlig besluttet mig for at det skulle være OLED denne gang, men jeg har flere steder læst og i butikker konstateret, at burn-in stadig er et issue. I hvert fald ved visning af statiske elementer som f.eks kanal logoer, i flere timer i træk.
Her i huset vil dette ikke kunne undgås, da min søn ser en del børne tv og der kan samme kanal godt køre længe ad gangen.
Derfor har jeg overvejet Samsung's QLED, da jeg egentlig er glad for Samsung.
Jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan svare på:
1. Er dette tv markant dårligere end dette års model?
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... f-qled-tv/
For man får jo "foræret" 10 tommer i forhold til prisen dette års udgave i 65 tommer.
2. Hvad skal jeg være opmærksom på i forhold til 2017 vs 2018 modellen og hvad er forskellene?
Jeg tager snart ud og kigger på dem.
3. Hvilke andre tv bør jeg kigge på og hvorfor?
På forhånd tak