Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Karlsen80
#271417
Hej,
Først og fremmest tak for et super site og imponerende engagement. Har fulgt jer på sidelinje (meget længe) og springer nu ud som fuldbyrdet medlem :D

Jeg overvejer at anskaffe mig et Sony A1 - højst sandsynlig som 55’ (kommer an på konen :p )
Tv’et skal stå på en TV bænk. Det skal gerne kunne drejes lidt afhængig af hvor i stuen det skal ses fra.
Sony A1 er dog tiltet let bagover og har en vinkelfod, hvorfor den ikke kan dreje. Derfor søger jeg en løsning som kan dreje TV’et. Jeg har selv tænkt på en rund plade som kan rotere. Nogen der kender sådan en løsning eller måske har en anden ide?
Jeg vil helst ikke have den op på væggen.

På forhånd tak !
Karlsen
Brugeravatar
Af Vailant
#271434
Blot som information til hvor stor din plade evt. skal være, så kan jeg se på mit 65" A1, at det i midten støtter på 2 punkter foran, med 40cm mellemrum.
Mit hænger på væggen, så jeg kan ikke fortælle dig hvor dybt TVet er, når "foden" er slået ud.

Hvor meget skal det kunne drejes? Hvad med et TV bord/bænk på hjul, så man drejer hele bordet?
Af Karlsen80
#271452
Tak for svar.
Det var noget i retning jeg havde tænkt. Det skal stå på en sæbebehandlet bøgeplade - så pladen kommer hurtigt at at blive dominerende.

Det skal kunne dreje ca. 25-30 grader hver vej.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#271457
A1 har jo en ret speciel udformning og skal have en del plads at stå på. Men omvendt set, så har den ikke problemer med betragtningsvinkler, så 20-30 grader burde ikke være et større issue selv uden at dreje den.

Men jeg tror du er ude i noget custom-byg. Pladen, som TV'et skal stå på og som skal dreje bliver du nok nødt til at få fabrikeret hvis du ikke vil ud i noget ala det jeg linker til.