Rasmus Larsen skrev:bbplayer skrev:Dette er altså ikke sandt, min C6 skærm kan jeg enkelt slukke mens Netflix er igang, og når jeg tænder så er netflix stadig åben, dog ved login på 3-4 sekunder efter jeg tænder skærmen.
Jeg ejer selv LG E6 med quick-start aktiveret. App'en skal herhjemme loade igen, når man tænder tv'et og det tager flere sekunder, når tv'et først er opstartet. Om man beskriver dette som "login" eller "at åbne", har jeg lidt svært ved at se, gør nogen som helst forskel for rigtigheden af pointen. 
Pointen er du ikke lægger mærke til forskellen i at loade app, og start af app.
- Når du tænder tv, så skal det tænde, så er hvilken som helst åbent program nok uden betydning, for den skal læse hukommelsen ind, og din PC gør det på flere sekunder, så hvordan vil du, med dårligere chipset, forvente et tv gør dette hurtigere end en i7 pc ?
- Når f.eks Netflix åbnes så er den store forskel , at ja, den viser login skærm men snart du trykker navn er du på filmen du åbnede.
- Var den app ikke loaded via hukommelse, ville netflix logo dukke op, og så indlæser den det via nettet. og du sendes også til hovedskærmen af netflix.
Så jeg tænker, hvad ser du? Jeg ser ikke netflix logo men den film jeg valgte sidst når jeg trykker mit navn?
Der er ingen tv skærme idag, med smart funktion, som har chipset som nyere tv bokse, de er generationer bagud på det punkt, og bruger ældre chipset som var i mobil telefoner. og der ville jeg personligt så hellere klage over chipset og opstart end multitasking som på det punkt bliver langsommere, og så er der hukommelsen, som begrænser.
Nu har jeg lige slukket min androidboks, som stjæler signalet. Og når jeg slukker og tænder, så kommer den direkte ind på filmen jeg slukkede ved og det tager måske 3 sekunder. Jeg skal ikke login her. Du skal nok login, fordi en anden enhed skifter væk fra netflix og så må man vælge session.
Jeg har så prøvet at have Viaplay åben samtidig, og der kan den så ikke huske den var åben

^
og slukker/tænder jeg på Viaplay, så ja, så bruger den årtier på at loade ind, så det er nok afhængig af apps, de netflix følger delivst med firmware og ligger i firmware, som viaplay ikke gør.
Så måske er det alligevel ikke helt så multitasking venligt med andre apps men Netflix fungerer, dog loader den så ind og switcher til filmen man sidst så på få sekunder