Log ind med sociale netværk
18 jan 2006, 11:19
Det er rigtigt, ja. Du vil nogel steder se den angivet som S-IPS, men det er nærmere en grov forenkling.
Hvis man slår modelnummeret på panelet op, så kan man også se at det kommer fra NEC og hedder SA-SFT.
Hvis du søger på SA-SFT i panelsøgefunktionen her, så får du alle skærme baseret på SA-SFT paneler frem: http://www.flatpanels.dk/skaerme.php
Hvis man slår modelnummeret på panelet op, så kan man også se at det kommer fra NEC og hedder SA-SFT.
Hvis du søger på SA-SFT i panelsøgefunktionen her, så får du alle skærme baseret på SA-SFT paneler frem: http://www.flatpanels.dk/skaerme.php
19 jan 2006, 02:24
Jeg så det godt i panelsøgefunktionen, men kom lidt i tvivl om det kunne være rigtigt. Det var den eneste 19" og som den eneste Eizo skærm et SA-SFT panel. Alle deres seriøse grafiker skærme bruger S-IPS paneler. Derfor ville jeg lige høre om det kunne være rigtigt - Det var såmænd ikke meningen at betvivle oplysningerne i din ellers rigtig gode database.
Har du iøvrigt et bud på hvorfor Lacie bruger SA-SFT paneler til deres 321 skærm, mens Eizo bruger S-IPS paneler til deres CG-serie.
For mig at se, når jeg læser i din beskrivelse af de forskellige paneler, er der ikke den store forskel på de to, så det er måske bare for at gøre noget andet end deres konkurenter.....
Har du iøvrigt et bud på hvorfor Lacie bruger SA-SFT paneler til deres 321 skærm, mens Eizo bruger S-IPS paneler til deres CG-serie.
For mig at se, når jeg læser i din beskrivelse af de forskellige paneler, er der ikke den store forskel på de to, så det er måske bare for at gøre noget andet end deres konkurenter.....
19 jan 2006, 11:22
Det kommer lidt an på hvem de henter deres paneler fra. SA-SFT panelerne er i bund og grund bare en forgrening af S-IPS paneler, men de produceres med henblik på grafisk brug, så i den sammenhæng kan de i mange tilfælde måle sig med de gode S-IPS paneler.
Før en grafikerskærm bliver rigtig god skal den dog også have elektronikken udover panelet og de fornødne indstillingsmuligheder. Herudover ligger producenterne tit en del i basisindstillingen af farverne.
Men jeg synes ikke du bør frygte SA-SFT panelerne hvis du kigger efter en grafikerskærm - ligeledes behøver du heller ikke frygte de bedre S-IPS paneler (LG.Philips panelerne er ikke de bedst egnede S-IPS paneler til grafisk brug).
Før en grafikerskærm bliver rigtig god skal den dog også have elektronikken udover panelet og de fornødne indstillingsmuligheder. Herudover ligger producenterne tit en del i basisindstillingen af farverne.
Men jeg synes ikke du bør frygte SA-SFT panelerne hvis du kigger efter en grafikerskærm - ligeledes behøver du heller ikke frygte de bedre S-IPS paneler (LG.Philips panelerne er ikke de bedst egnede S-IPS paneler til grafisk brug).
20 jan 2006, 03:47
Tak for svaret. Som jeg har sgat tidligere er det ikke rigtig nemt at finde ud af. Jeg tror dog at jeg er kommet frem til at jeg skal have en Eizo FlexScan L997. Det er en rigtig fed skærm....
Jeg fant dog dette link på Behardware. Det bekymrede mig da lidt. Hvis man går ud og smider så mange penge i en skærm, skulle den da også helst kunne klare at se en film på i ny og næ....
Mit spørgsmål er så om der er grund til at bekymre sig?
http://www.behardware.com/articles/603- ... tmare.html
Jeg fant dog dette link på Behardware. Det bekymrede mig da lidt. Hvis man går ud og smider så mange penge i en skærm, skulle den da også helst kunne klare at se en film på i ny og næ....
Mit spørgsmål er så om der er grund til at bekymre sig?
http://www.behardware.com/articles/603- ... tmare.html
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto