Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er ved at prøve at bestemme mig, for enten Sony Oled eller Samsung Q9 (2018) og er interesseret i at høre fra nogle der har tv fra et af disse 2 mærker. Gerne de modeller med 2 tunere.

Hvad er jeres erfaring med at optage tv udsendelser. Funktionalitet - Kvalitet af optagleser - Hvor nemt er det at betjene/bruge.

1) Jeg har fået indtrykket at Sony f.eks. ikke kan sættes på pause, så man f.eks. ikke kan stoppe en fodbold kamp, mens man skal på wc.

2) At Sony tv, har det med at aktivere harddisken i tide og utide, selv om man ikke bruger den. Unødvendig støj og slid på harddisken.

3) At Sony ikke har PIP billede i billede funktion, så man kan se en anden kanal oppe i hjørnet.

4) Nogle ulemper, manglende funktioner hos Samsung

5) Jeres input jeg ikke har tænkt på / overvejet.

Mvh / Jørn
Dine punkter er korrekte. Samsung er langt foran Sony på generel betjening og ikke mindst optagelse. Deres PIP er også en af de bedste på markedet og den er hurtigt tilgængelig via menusystemet.

Hvis disse ting har høj prioritet, så er der ikke megen konkurrence. Ulempen er så, at Samsungs model ikke er OLED. Og uagtet hvad anmeldelser/brugermeninger fra andre sites måtte forsøge at bilde dig ind, så kan forskellen ses. Jeg skal nok vise det i min anmeldelse, men jeg forærer ikke resultaterne væk her i forum inden tid.
Hej Torben - Tak for dit svar. Optage funktionen er højt værdsat, da det giver mulighed for bl.a. at optage udsendelser og så spole frem ved alle reklamerne :-)

Og Hifi Klubbens tilbud på den nye Qled 9 (2018) til 2017 pris lokker virkelig, bl.a. grundet deres gode refleksfilter og høje lysstyrke, da vi har vinduer fra gulv til loft i stuen.

Men ja - Ser meget frem til jeres anmeldelse. For alle andres anmeldelser er ualmindelige positive - For godt til at være sandt....... ;;)
Til den pris, som HFK kører lige nu, så er det lidt en no-brainer at nappe Samsung'en. Det er et tilbud du ikke kommer til at se igen før om et år. Det er en unfair kamp, at sætte et Sony til 2x prisen op mod et TV, som nærmest må betegnes som en prisfejl. Value-for-money er helt klart i Q9FN's favør når du kan få den til 17.000 kr.
lennon skrev:Hvor ser man den attraktive pris ?
Hos Hifi Klubben. De sælger Samsung Q9 2018 modellen til 2017 pris. Det står ikke på deres hjemmeside, da de ikke må reklamere med det.
Tilbuddet gælder ind til og med mandag.
Tak for dine input Torben. Reelt tror jeg mit valg står mellem Sony A1 og Samsung Q9 (2018). Samsung koster 17.000 kr. + 1.300 kr. for deres specielle ophæng, så det sidder helt tæt på væggen = 18.300 kr. Sony A1 koster pt. 21.000 kr. = 2.700 kr. i forskel.

De har hver især deres fordele og ulemper og noget af det jeg ligger vægt på ved modellerne er:
Samsung:
- Bedre antireflex (har et kæmpe vinduesparti, mod syd)
- Bedre optage funktion som du bekræfter.
- Større lysstyrke
- Sidder pænere på væggen
- Fjernbetjening med bluetooth

Sony:
- Bedre betragtningsvinkel

I tvivl om hvilken der:
- Er bedst til at håndtere bevægelse. (når man slår div. indstillinger TIL)
- Har de klareste farver. (ikke kun sort niveau) ved dagslys i stuen
- Er bedst til at vise flest detaljer i gråtoner / skygge områder (når tvét er kalibreret)
- Er bedst til at opskalere SD/HD til 4K

For når man håber på at have et tv i 7-10 år betyder 2.700 kr. reelt ikke noget.

Håber på jeres input :-)
Mht refleksioner, så vil Q9 ikke være bedre end A1. OLED håndterer dette ret godt.

Jeg vil helst ikke kommentere på billedkvaliteten af Q9 her i forum imens vi stadig tester. De der står og vil købe nu og her kan kontakte mig via PM for kommentarer. Jeg har skrevet direkte til Jørn.
Torben Rasmussen skrev:Mht refleksioner, så vil Q9 ikke være bedre end A1. OLED håndterer dette ret godt.

Jeg vil helst ikke kommentere på billedkvaliteten af Q9 her i forum imens vi stadig tester. De der står og vil købe nu og her kan kontakte mig via PM for kommentarer. Jeg har skrevet direkte til Jørn.
Hej Torben - Tak for din PM. Jeg har svaret dig med en PM, men jeg er i tvivl om du har modtaget den. Da systemet viser at PM er i udbakken, men ikke i sendt bakken og kan ikke se hvad jeg kan gøre anderledes, for at den bliver sendt?????
Når der kigges på Connect boksen til Q9, ses der “kun” usb 2.0 porte, kan det være et problem ved optagelse / afspilning af 4K?
Her har Sony da valgt, at udstyre sine 4K tv med usb 3.0 port.