Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gøkhan
hej jeg skal ud og købe en sony t2600 i fona men de kunne ikke svare mig på hvilket panel der sidder i de sagde bare det var fra sony
men så vidt jeg ved producer sony ikke panler vel? kan nemlig ikke se på siden her at sony fremstiller paneler?

nogen der ved hvilket panel der sidder i sony t2600/3000
Af IvRak
Så vidt jeg ved har Sony og Samsung fælles fabrikker til produktion af paneler.

Samarbejdet kaldes vist S-LCD.

Så at sige at Sony ikke laver paneler er ligeså forkert som at sige at Samsung ikke laver paneler. De har samlet produktionen og opnår derved stordrifts fordele.

Panelerne bygger på Samsung teknologi, men jeg går ud fra at videreudvikling sker i fællesskab, således at man kan udnytte det bedste fra begge firmaers forskning.
Af Gøkhan
IvRak skrev:Så vidt jeg ved har Sony og Samsung fælles fabrikker til produktion af paneler.

Samarbejdet kaldes vist S-LCD.

Så at sige at Sony ikke laver paneler er ligeså forkert som at sige at Samsung ikke laver paneler. De har samlet produktionen og opnår derved stordrifts fordele.

Panelerne bygger på Samsung teknologi, men jeg går ud fra at videreudvikling sker i fællesskab, således at man kan udnytte det bedste fra begge firmaers forskning.

så hvis man køber en sony skærm kan man ikke komme ud for at få en med auo eller cmo panel i som der kan være i nogen samsung lcd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Blander du ikke monitors og TV sammen når du taler om CMO og AUO i Samsungs skærme?
Af Gøkhan
yakken skrev:Blander du ikke monitors og TV sammen når du taler om CMO og AUO i Samsungs skærme?
nej faktis ikke jeg havde før en samsung le32r87 som blev byttet 3 gange fordi den havde panel fejl og der sad et samsung panel i de 3 første den sidte jeg fik havde et c panel så eg blader det ikke sammen

har også set en samsung leS62 med a panel..

men ville meget gerne vide om sony også bare bruger nogen foresklige paneler i der skærme