Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hejsa:)

Jeg er den nye lykkelige ejer af et panasonic PX 70!
Har dog en enkelt problem. Når jeg tilslutter et VGA kabel sådan som dette i nedenstående link imellem PC'en og Panasonic'ens PC udgang.
Herefter tænder jeg fjernsynet og pc'en og trykker AV og vælger PC på fjernsynet, ja så har jeg desværre bare sort skærm?

http://www.nextpc.ch/images/100x100_PIX ... A_HIGH.jpg

Jeg kan nemt se analog tv, og har også sat dvd'en til via scart kabel. Det fungerer også upåklageligt.

Tænker også på at købe en HD afspiller, som vel hedder en Blueray afspiller med harddisk. Men kan det virkelig passe at disse starter i en pris af minimum 5000,- kr !!!!?

mvh
Af duno
HD og Blueray er 2 forskellige ting.
Personligt venter jeg med at købe noget før man ser hvem af dem der vinder kampen om kunderne for der er ingen tvivl om at kun én af dem overlever på markedet.
Af wolfieman
ok, hvad med mit fjernsyns pc problem.
Vil det hjælpe at købe et dvi - hdmi kabel?
Brugeravatar
Af Andromedia
Hvis det er en bærbar PC så sørg for at aktivere VGA udgangen (gøres ofte ved at trykke fn+f8 )

Hvis det er en stationær så prøv lidt forskellige opløsninger og refresh hastigheder.
Jeg forsøgte det samme med mit samsung LE40R86W LCD i går - og fik også sort skærm og en "mode not supported" besked, når jeg tilsluttede min bærbare gennem VGA kablet.

Og jeg havde trykket fn+f8, så signalet var forsvundet fra den bærbare. Når jeg trykkede skærm-signalet retur (fn+f8 igen) til den bærbare, svarede LCD'en med en kort besked "No signal".

Altså så har LCD modtaget et eller andet signal ...

men tak for rådet - jeg vil forsøge igen med forskellige skærmopløsninger.
Af duno
ja tror det kan være fordi skærmen ikke understøtter opløsningen.. min bærbar virkede med det samme til min lcd så ved sku desværre ikke helt hvad det kan være..

Men mon ikke der er en der kender til problemet herinde :)?
Af wolfieman
jeg har en stationær computer, men som er rimelig ny! indenfor det sidste år.... Jeg har prøvet at ændre opløsningen til 1024 x 768 som panasonicen understøtter og 60mhz... men uden held:(

Kan det være en idé at prøve med hdmi indgangen på panaen?
Af tosa
wolfieman skrev:jeg har en stationær computer, men som er rimelig ny! indenfor det sidste år.... Jeg har prøvet at ændre opløsningen til 1024 x 768 som panasonicen understøtter og 60mhz... men uden held:(

Kan det være en idé at prøve med hdmi indgangen på panaen?
Du skal ind og sætte dit TV som ekstra skærm på din computer. Her kommer det an på om hvad grafikkort du bruger. Men normalt er der nVidia control center eller ATI control center (eller noget der minder om) installeret sammen med dine drivere.

Du vil have samme problem med DVI-HDMI, men her kan du kun køre dualview, mens jeg godt kunne køre clone med VGA kablet.
Af wolfieman
Jepper:) dummy me! Det var løsningen på det....
Tænkte egentlig bare kablet var nok, men jeg skulle ind under catalyst control center og "trække" skærmen ind. Det er egentlig rigtig smart!

Godt jeg ikke gik ud og købte et nyt kabel, som jeg næsten var på vej til;)

Prøvede at afspille en hd film fra computeren igår. Uha da!, uhyggelig flotte farver og billede på min panasonic px 70. Kan varmt anbefales.

Nu venter jeg bare på at stofa manden kommer ud så jeg kan få det digital spejl:) glæder mig..