Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lehnemann
Torben Rasmussen skrev:Din 32" LCD var 1/4 størrelse af dit nuværende TV. Du skal sidde markant tættere på for at spotte disse ting. Det er pærer og bananer.
Det er Jeg opmærksom på.
Mit LED TV var et 46 tommer.
Af HrJensen1
lehnemann skrev:
Torben Rasmussen skrev:Din 32" LCD var 1/4 størrelse af dit nuværende TV. Du skal sidde markant tættere på for at spotte disse ting. Det er pærer og bananer.
Det er Jeg opmærksom på.
Mit LED TV var et 46 tommer.
Der er også kæmpe forskel på 46 og 55 tommer. En ganske alminding SD kanal ser også ringere ud på en 55 kontra 46, selv hvis det er nøjagtig samme model fjernsyn. Så kan det godt ske at de kalder det HD og alt muligt - men det er bare ikke det samme.

Den dag hvor de lancerer en 4K udgave af Kampen Om Næsbygaard, så stopper verden altså....
Af lehnemann
[/quote] En ganske alminding SD kanal ser også ringere ud på en 55 kontra 46, selv hvis det er nøjagtig samme model fjernsyn. [/quote]

Blot afslutningsvis: Mit nuværende er et OLED TV. Det gamle et LED. Så det er ikke samme type TV.
Af Globulus
lehnemann skrev:Jeg kan dog ikke forestille mig at Matador er optaget med simpelt udstyr og vigtigt: Det var anderledes på mit forrige TV - et almindeligt LED TV.
Matador blev som nævnt af en anden optaget på 16mm.

Du kan læse mere om restaureringsprocessen her:
http://dff-dk.dk/fileadmin/Axel/axel%20 ... 016_13.pdf

"RESTAURERING 2. step
– Korn-reduktion
Pga. af 16mm materialets grovkornede
karakter, reducerer vi kornene digital. Igen
har vi prøvet at finde et niveau der respekterer
grundmaterialet, uden at gøre det
uskarpt eller plastikagtig. Alligevel er processen
så gennemgribende at vi har lagt den
efter første back-up, så den digitale sikring
altså bliver med materialets oprindelige
kornstruktur."
Af aalb1970
Det er kombinationen af kildemateriale (16 mm) og brugen af DNR der resulterer i det udtværede billede.

Trods disse fejl synes jeg trods alt, at den nye version er meget bedre end den gamle, specielt hvad angår farvegengivelse og kontrast.