Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zyde
Du kan godt køre analog til din computerskærm samtidigt.
Af mark85
Tak for dit svar Zyde

Nu har jeg så fået mig kablet (HDMI - DVI) og jeg støder ind i det første problem som ikke har noget med kablet at gøre.

Jeg har altid kørt DVI - DVI mellem computerfladskærm og grafikkort. Nu vil jeg skifte kablet ud med et VGA - VGA mellem de samme enheder for at få plads til min TV fladskærm med HDMI - DVI kabel i grafikkortet. Jeg håbede på den selv kunne finde skærmen gennem VGA men når det er sat til siger skærmen der ikke er noget tilsluttet.

Spørgsmålet er så: Hvordan får jeg skærmen til at forstå det skal køre gennem VGA alene. Jeg har været inde i grafikkort indstillingerne til mit relativt ældre kort (Geforce FX 5900XT) men kan ikke finde nogen indstilling om at den skal kunne opfatte VGA tilslutning?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Altså - din PC monitor sidder på VGA stikket nu? I så fald skulle der gerne være billede på når du booter computeren, er det korrekt? Der skulle også gerne være en knap på skærmen der skifter imellem DVI og VGA.
Af mark85
Jeps, min PC monitor sidder forbundet til mit grafikkort med et VGA kabel. Den eneste måde jeg kan få billede frem er gennem mit DVI kabel. Der er intet billede når jeg booter med VGA. I øvrigt er min skærm en Samsung 930BF og jeg ved det kan lade sig gøre. Jeg har været rundt i samtlige indstillinger på skærmen og kan ikke finde en knap der skulle skifte fra DVI til VGA

Forstår ikke den ikke selv kan finde ud af det. Jeg må sige jeg er på bar bund :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med til sådan en fin skærm følger der oftest en manual (ellers kan den hentes gratis på Samsung.dk). Heri kan du på side 11 læse at knappen "Enter" skifter mellem DVI og VGA når OSD'en ikke er fremme ;)
Af mark85
Tak for svaret. Tænkte slet ikke på at se i manualen. Sikke en fadæse
Af Zyde
På min LG kan jeg skifte mellem digitalt og analogt input. Jeg får dog ikke noget på skærmen fra det analoge signal før windows starter. Hele bootprocessen er sort skærm. Har du prøvet at lade den køre så langt?
Af mark85
Da jeg skiftede fra digital til analog i windows og satte VGA kablet til og genstartede forløb resten pænt smerteløst (med visning af bootproces og hele vejen from til windows)