Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Søger lidt erfaring med hvilke TV der kan håndtere Viasat Ultra HD ?

Har et LG 55UB820V som ikke kan håndtere formatet - total øv da det jo ikke er mere end små 2 år gammelt :(

Er nu på jagt efter et nyt til soveværelset som gerne skal kunne klare Viasat Ultra HD via DVB-C (STOFA) ud af boksen.. vil dog ikke over 49" og helst holde mig på 43" - Hvad har folket af erfaring ?
Senest rettet af Stonecoldsweat 01 apr 2018, 15:45, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af bbplayer
Så længe de ikke reencoder signal, så burde den klare det. Den model jeg har, er da også med CI slot, så er kanalet kodet og du har CAM modul, så er det jo bare at sætte det i tv't.

Kommer signalet fra en ekstern boks, så er det jo bare et spørgsmål om tv't håndterer 4K UHD og ikke dekodningen.
Kanalen er en del af Stofa stor pakke - den modtages direkte ind i tv’et og kræver ikke hverken boks eller Cam -
Så tv’et skal netop håndtere dekodningen - det er det mit nuværende LG ikke kan - kommer med fejlen “ikke gyldigt format” når kanalen er valgt.
Min 43UJ635v lå i den billige ende, fungerer til prisen, og primært til pc brug. Som nævnt er den kort testet med UHD signaler, så mon ikke 2018 skærmene i 6 serien også kan passe til dit behov på DVBC signalet, hvis du fortsat vil have LG.
Tja.. det oplyses så ikke nogle steder på div. Producent sider i deres specs.
Feks. Mit nuværende LG 55” - der oplyses at det understøtter HEVC men via USB men ikke om det gør via DVB-C (det gør det så ikke).

Der er ingen, mig bekendt som oplyser om HEVC er understøttet via DVB-C - jeg har ihvertfald ikke fundet nogle endnu, de har mere travlt med at det er UHD TV O-O
Min opfattelse er, at alle nye 4K-tv gør det i dag. Det var mere noget man skulle være opmærksom på for nogle år siden.
Men kan du ikke bare købe en boks med DVB-c tuner og HEVC-understøttelse, hvis du ellers er tilfreds med dit nuværende?
TV'et er fra 2015, måske 2014.

Jeg havde en snak med Rasmus her på forummet i 2015-2016 omkring 4k igennem DVB-C tuneren (kan ikke finde tråden). Standarden for 4k DVB-C TV var slet ikke på plads, tuneren's standard var max 1080i.
Mfede skrev:Min opfattelse er, at alle nye 4K-tv gør det i dag. Det var mere noget man skulle være opmærksom på for nogle år siden.
Men kan du ikke bare købe en boks med DVB-c tuner og HEVC-understøttelse, hvis du ellers er tilfreds med dit nuværende?
Jo det kunne jeg godt, men nu er det jo et spørgsmål om at jeg skal have et nyt til soveværelset hvor jeg vil sikre mig at det virker "out off the box" O_O
Det der bekymre mig lidt er at feks. Elgiganten ikke kan svare på om det virker på en given model.. lidt skræmmende sagde ekspedienten at "det troede han da alle UHD 4K tv kunne".. hmmm..
Turbo skrev:TV'et er fra 2015, måske 2014.

Jeg havde en snak med Rasmus her på forummet i 2015-2016 omkring 4k igennem DVB-C tuneren (kan ikke finde tråden). Standarden for 4k DVB-C TV var slet ikke på plads, tuneren's standard var max 1080i.
Korrekt - som nævnt i start tråden ca. 2 år gammelt - og efter min overbevisning så er standarten vel egentlig stadig ikke på plads..
Så søger folk med erfaring på egen krop til at verificere at det virker på en given model ;-)
bbplayer skrev:Min 43UJ635v lå i den billige ende, fungerer til prisen, og primært til pc brug. Som nævnt er den kort testet med UHD signaler, så mon ikke 2018 skærmene i 6 serien også kan passe til dit behov på DVBC signalet, hvis du fortsat vil have LG.
Skal vist grave lidt mere i den model ;-) takker for indput..
Har en underbordet aftale med en fra Elgiganten at jeg når jeg har mere info kan låne et vilkårligt tv med hjem til test - det er egentlig god service, men på trods af det vil jeg jo gerne ramme rigtigt første gang ;-)
Stonecoldsweat skrev:
Mfede skrev:Min opfattelse er, at alle nye 4K-tv gør det i dag. Det var mere noget man skulle være opmærksom på for nogle år siden.
Jo det kunne jeg godt, men nu er det jo et spørgsmål om at jeg skal have et nyt til soveværelset hvor jeg vil sikre mig at det virker "out off the box" O_O
Det der bekymre mig lidt er at feks. Elgiganten ikke kan svare på om det virker på en given model.. lidt skræmmende sagde ekspedienten at "det troede han da alle UHD 4K tv kunne".. hmmm..
Jeg forstod det som, at du ville skifte dit LG ud. Der står ikke i første indlæg, at dit LG står i stuen (som jeg nu går ud fra?), og derfor misforstod jeg.. :)
Du kan evt. prøve at skrive til de forskellige producenter, men det er stadig mit klare indtryk, at det er noget alle nye tv kan i dag.
Hvis de ikke kunne det, burde der være meget mere fokus på netop dette problem.