Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThogerJunker
Hej Flatpanels.

Jeg søger pt. efter et nyt tv til maks 10k, og skal MAKS være 49" (gerne mellem 40"-49"), da det skal stå i et forholdsvis lille værelse.

Kan i eventuelt komme ned nogle gode anbefalinger?
Jeg har selv været ude og søge + kigget i flere timer på nettet efter det rigtige, uden held.. Jeg har bl.a. kigget på dette super lækre OLED LG TV https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... -oled55b7v , men det er simpelthen for bredt hvilket jeg virkelig ærger mig over! :( . Kan man eventuelt finde samme TV i mindre størrelse?

Tv'et skal stå på fod, og jeg spiller ofte på PS4 Pro (velegnet til 4k grafik) og ser en del fodbold + lidt serier ved siden af..

Jeg håber at i kan hjælpe mig derude, og hvis jeg bør skrive i en anden tråd må i endelig sige til.

På forhånd tak!

Mvh. Thøger
Af Sælger95
LG 49" 8 Serie, fås i forskellige varianter til forskellige priser. Der er dog kun forskel på design, så vælg den billigste. Lavt input lag og LG WebOS er fantastisk

OLED fås ikke i 49" (endnu) så vidt jeg er bekendt
Af ThogerJunker
Super, mange tak for hurtigt svar. Burde jeg vente på at OLED kommer som en 49" eller er det langt ude i fremtiden tror du?
Er også helt vild med LG's Magic Remote, som jeg har prøvet hos en kammerat!
Af Sælger95
Nye OLED modeller har altid super høje priser det første halve år, hvis der kommer en 49" i år er jeg sikker på at udsalgsprisen vil være mere end 10.000. 55" vil starte fra 22.499 med LG B8

Så ville jeg nok hellere rydde noget plads og skaffe en billig 55" til knapt under 10k inden de udgår snart
Af ThogerJunker
Så du siger faktisk at jeg bør snuppe det der TV nu?? Jeg ser faktisk selv ret varm på det må jeg indrømme men er i tvivl om hvordan og hvorledes.. om der er andre tilsvarende til prisen, og så selvfølgelig størrelsen..
Af ThogerJunker
Sælger95 skrev:Nye OLED modeller har altid super høje priser det første halve år, hvis der kommer en 49" i år er jeg sikker på at udsalgsprisen vil være mere end 10.000. 55" vil starte fra 22.499 med LG B8

Så ville jeg nok hellere rydde noget plads og skaffe en billig 55" til knapt under 10k inden de udgår snart
Så du siger faktisk at jeg bør snuppe det der TV nu?? Jeg ser faktisk selv ret varm på det må jeg indrømme men er i tvivl om hvordan og hvorledes.. om der er andre tilsvarende til prisen, og så selvfølgelig størrelsen..
Af Supergris
Hvilket TV?
Du påpeger jo selv, at du ikke kan bruge over 49", så OLED er dømt ude!

Det der normalt bliver anbefalet er dette:

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3820051/ ... ign-Priser

Hvis du går mere efter betjening og styresystemet end billedkvalitet, og er klar over forskellen mellem IPS vs. VA-paneler, ja, så kan du kigge på LGs ikke OLED-modeller, evt. dette:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... lsrc=aw.ds

Vær opmærksom på, at sortniveauet om aftenen, i dæmpet belysning, kan være alt andet end tilfredsstillende, pga. valget af paneltype, samt HDR er langt fra optimalt...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke annonceret nogen planer om overhovedet at produducere OLED TV i størrelser under 55”, så der kommer helt sikkert ikke nogen imens vi stadig kører på den nuværende generation af produktionsfaciliteter hos LG. Hvis du holder vejret i forventning, så skal vi have sendt noget førstehjælp ud til dig, for du kommer til at vente længe.
Af J.Rath
PeterD skrev:
J.Rath skrev:Sony XE9005 i 49" har jeg set på bud i Bilka i ishøj til 5000kr.

Det kunne være et godt bud på et 49"
Lyder som en fin pris.

Hmm..

Står ikke på hjemmesiden .

https://www.bilka.dk/brands/sony/sony-tv/pl/sony-tv

Og det koster 8000 kr i Power
De står i kasser i selve butikken med 5000kr. prisskilt på. Så tænker det kun gælder de to de har i butikken.
Af ThogerJunker
Mange tak for indsparkene so far, stor hjælp!
Grunden til at jeg her efterfølgende vil holde mig væk fra OLED er det der 'Burn In', som angiveligt skulle komme efter mange timers TV eller Gaming (i mit tilfælde).. Ved i eventuelt lidt mere om det?

Jeg vil lige kigge på det der Sony, og se om det er noget der spiller + passer til mine kriterier ;-)
Af Turbo
Burn in er en skrøne ved almindelig brug.

Mit gamle Plasma (PZ80) og mit OLED (nuværende) har stået med samme web side i over 10 timer, der var/er intet Burn in at se.

Mit gamle Plasma havde svært ved at tænde til sidst, derfor lod jeg det stå tændt 24/7. Om natten satte jeg det på DRK - først efter 3 måneder var der Burn in af DRK logoet. Da jeg kikkede efter Burn in efter 1½-2 måneder var der intet endnu.

EDIT: LG's OLED skrue ret meget ned for lyset efter få minutter ved stil stående billede - når der sker bevægelser på billedet, skruer det op til normal lysstyrke igen.