Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Martin Sjøstrand
Jeg sad og så F1 på Viasat, og bemærkede at der en gang i mellem var en lodret streg ned i midten. Ganske tynd, men i forkert farve, og det skiftede lidt med hvad farve det var.

Det lignede sådan en helt klassisk defekt panel-fejl, men den var der ikke HELE tiden.

Mit spørgsmål er, kan den slags starte med kun at være periodisk, eller kan det have været noget knas på Viasat?
Af janbau
Jeg oplever noget lignende på mit Sony X 8509 C det er bare på tværs det var der fra ny af en gang imellem og det kommer stadig en gang imellem. Jeg slukker bare for den og det forsvinder.
Af ahp
Martin Sjøstrand skrev:Jeg sad og så F1 på Viasat, og bemærkede at der en gang i mellem var en lodret streg ned i midten.
Var det da Kevins hjulmøtrik ramte kameraet ;-)

Har du evt. prøvet andre kanaler, eller f.eks. input via HDMI?

Jeg havde selv et B7V som fik en lodret hvid streg, efter få dages brug. Den skiftede dog ikke farve, som du beskriver. Stregen var også permanent. Tv’et blev byttet i butikken.
Brugeravatar
Af DaneLaw
Har du prøvet at køre nogle farveslides for at se om du evt kan trigge effekten?
men hvis du kun har bemærket det på en specifik kanal og ikke mindst under en specifik udsendelse, så er der mere der tyder på det er streammatrialet fra Viasat som kan være skiderikken.
Af Martin Sjøstrand
Jeg så en UHD skive i går, og har spillet lidt PS4 i dag, og den er ikke kommer frem, så det må næsten have været et Viasat problem.

Det lignede bare PRÆCIS det samme mit gamle plasma pludselig led af, da det døde, og jeg har LIGE betalt for en kalbrering af Thomas fra tv-kalibrering.dk, så jeg magtede slet slet ikke at skulle til at have ombyttet tv, for de dækker de jo klart nok ikke :)
Brugeravatar
Af bbplayer
Martin Sjøstrand skrev:Det lignede bare PRÆCIS det samme mit gamle plasma pludselig led af, da det døde, og jeg har LIGE betalt for en kalbrering af Thomas fra tv-kalibrering.dk, så jeg magtede slet slet ikke at skulle til at have ombyttet tv, for de dækker de jo klart nok ikke :)
Hvad får dig til at tro de ikke dækker?

En farve kalibrering er ikke noget brud på garanti, indgreb ? Du er lige så godt stillet før og efter du har fået kalibreret tv, du er jo egentlig bedre stillet for du får det optimale ud af skærmen.

Du kunne sætte et barn til at rode med alle indstillinger, og garanti/reklamation ville stadig dække, din skærm påvirkes ikke anderledes end at du f.eks nulstiller til standard indstillinger bagefter.

Præcis som flere skærme kører HOTEL mode, så hvad folk roder med i butikkerne på skærmen er væk efter X antal minutter når de går igen, så nulstiller skærm til standard igen.
Brugeravatar
Af bbplayer
Ok, det har du helt ret i, den var tilpas skrevet, så den gik begge veje :)

Men var min skærm defekt, så ville jeg nok hellere sikre de ændringer i indstillinger og håbe de lå tæt op ad de tidligere, selvom det kan være svært men målingen er så foretaget i samme rum, så lidt tættere kan de ligge, og så få skærmen returneret og få en ny :)