Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige købt mig selv et LG B7 tv og vil prøve at kalibrere det efter de indstillinger der bliver anbefalet. Dog kan jeg konstatere forskelle mellem Rtings og Flatpanels og undrer mig over hvad folk har fået de bedste resultater med.

Jeg har uploadet filen med forskellene.
Vedhæftede filer
Kalibrering.png
Kalibrering.png (9.04 KiB) Vist 3189 gange
Ok tak for svarene. Har blot skiftet til dark experts og bruger de fleste standardindstillinger, dog slået nogle ting fra som Rigtig Biograf, TruMotion, Strømbesparelse, osv.

Vedrørende HDR har jeg hørt den automatisk skulle ændre nogle indstillinger når jeg har den største pakke på Netflix.
Hvor/Hvordan kan jeg se dette?
Vil det sige jeg blot bør indstille Technicolor profilen til det samme jeg har Dark Ekspert profilen til nu. Og når jeg så ser en film i HDR inde fra Netflix skifter den automatisk til HDR profilen, hvor man selv kan vælge HDR effekten (let, mellem eller kraftig)?
Jeg har for en måneds tid siden også fået et B7 og prøvede de indstillinger, jeg fandt her på sitet. Det gjorde en forskel i forhold til fabriksindstillingerne. Jeg kan dog kun anbefale at få TV-kalibrering.dk ud og lave en individuel kalibrering af dit TV. Jeg fik det gjort for nogle uger siden, og det er rigtig fedt på SDR og HDR. Jeg fik også kalibreret Dolby Vision, men synes her at kalibreringen bliver for mørk, så jeg er gået tilbage til cinema-profilen på DV.