Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mestervester
Jeg har nu i noget tid kigget efter hvilket tv jeg kunne tænke mig. Det er første gang jeg skal have et fladskærms-tv, og har derfor haft meget svært ved at bestemme mig.

Men til sidste er mit valg faldet på Samsung LE40F86BD

http://www.samsung.com/dk/products/tv/l ... ifications

Er der nogen der kan fortælle mig om dette er en helt forkert beslutning, når prisniveauet ligger omkring de 14.000?
Brugeravatar
Af Andromedia
Har du sammenlignet med LE40m86?? Jeg synes der meget lidt forskel på billedekvaliteten på de 2 modeller, men der er stor prisforskel.
Af Mestervester
Ja. det har jeg.. den var den første model jeg egentlig bestemte mig for, men så var der en af mine kammerater som mente at den sorte farve er meget bedre på F8 modellerne. Kan ikke finde de store forskelle på de to modeller ellers, udover at F modelle har 25000:1 dynamisk kontrast, hvor m86 kun har 15000. Men hvor stor betydning dette har, har jeg faktisk ingen anelse om.
Brugeravatar
Af Andromedia
Ja, der er højere kontrast på F modellen, men i praksis kan jeg ikke se den store forskel.

F modellen har også 100hz, men ifølge flere anmeldelser så er det noget man slår fra alligevel.

Det bedste er jo nok at se dem begge, så du kan beslutte dig for om F modellen er de ekstra penge værd.
Af Mestervester
Ja det har du nok ret i.. Smutter ud og finder et sted de har dem begge i morgen så

Tak for hjælpen :)