Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, er en af de stakler der stadig har et billedrørs tv, men har lige fået nogle penge "smidt i skødet" og vil derfor ud at købe et LCD.

Jeg sidder ca. 4-5 mtr fra min skærm og mener derfor at 42" er en god ide. Har max 13000 kr at købe tv for, og har lidt forelsket mig i LG's 42" model 42LY95.

Bruger primært TV'et til at se fjernsyn på, og spille på mine konsoller (XBOX, GC og PS2) men har da overvejet at anskaffe mig et mediecenter med HDMI og måske en WII og en XBOX360.

Vil oventstående tv være et totalt latterligt køb, og er der nogen der har erfaring med det? Eller skal jeg vælge et helt andet? Nogle gode forslag?

DKgiz :)
Brugeravatar
Af azrael
Det er da i al fald "latterligt", hvis du tror du får bedre billedkvalitet med en fladskærm frem for dit billedrørstv... :p

Ellers vil jeg anbefale dig at kigge på plasmatv fra Panasonic. Det er nok så absolut bedste bud mht. billedkvalitet og det prisleje, du går efter.
Af kskruger
fra azrael
"Det er da i al fald "latterligt", hvis du tror du får bedre billedkvalitet med en fladskærm frem for dit billedrørstv... "

Den bemærkning, må stå for egen regning, jeg ville sku ikke ha mit gamle billedrørstv igen, har 100 gange bedre billede nu, på mit fladskærm.
Brugeravatar
Af melen
Det kommer vist an på kilden. Hvis det er aml. analog tv fås der et bedre billede på et godt crt, efter min mening. Det analoge tv-signal er trods alt konstrueret til at blive fremvist på et billederør.