Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lape
Er der nogen der har fundet ud af mere angående de 120 Hz native som LG's 2018 modeller understøtter? Er det alle modellerne inkl. B og C?

Er det på alle inputs? Synes jeg læste det kun var i Apps at 120 Hz var understøttet.

Hvis de IKKE har HDMI 2.1 så bliver der vel et problem med håndbredden hvis de skal trække 2160p med 120 Hz?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
De vil alle sammen kunne håndtere 120fps. B8 (og top-LCD'er) vil dog ikke kunne gøre det samtidig med 4K HDR (maksimalt 4K120 SDR). Man skal op i C8 med Alpha9-processoren for at signaler i 4K120 HDR kan håndteres.

Og du har helt ret mht. HDMI. LG har indtil videre sagt, at det kun virker via apps. Om de pønser på en eller anden HDMI 2.1 opdatering, kan man naturligvis krydse fingre for, men det er nok farligt at forvente.
Af Lape
Okay tak for svar. Det er da en start. Jeg er bare glad for at der er fokus på 120 Hz og håber andre top TV'er følger med.

Det kan godt være at HDMI 2.1 blev færdigjort for sent til at de når at smide det på i år?

Regner selv med at skifte både TV og AVR når HDMI 2.1 lander engang, men det kan måske først forventes i 2019?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
HDMI begynder i hvert fald først at certificere HDMI 2.1 produkter i midten af 2018. I princippet kan producenter godt gå ud med features fra HDMI 2.1 inden da, men de har bare ikke fået det officielle stempel, så producenten hænger på eventuelle kompatibilitetsproblemer.

Jeg tror, at HDMI 2.1 allertidligst kommer i efteråret 2018, men jeg tror, at det store push først kommer i foråret 2019. Og jeg ville i hvert fald personligt ikke købe baseret på forventningen om, at de planlægger opdatering.