Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nkaj
Hej allesammen :)

Jeg har kigget på nogle TV, og jeg har fundet dette (Ikke det jeg vil købe)
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=377980

Hvis man går ind under fanen Fjernsyn, så står der, at displayformaten er 720p, men der står også længere nede, at input video formatet er 1080i.

Hvordan kan den have 1080i, når der står at displayformatet er 720p???

På forhånd tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Undlad venligst at oprette flere tråde om samme emne.

Skærmen har jo kun pixels nok til at vise 720p, så selvom den kan modtage 1080i så skal formatet nedskaleres til skærmens opløsning. Derfor kan selve skærmformatet kun vise 720p.
Af Nkaj
Det må du meget undskylde...

Men jeg forstår det bare ikke.(Jeg er helt grøn indenfor TV verden) Selv om du lige har forklaret det

Altså. Den har en display format på 720p (Hvilket jeg så vidt er informeret betyder, at den har en opløsning på 1366*768)
Hvordan kan den så også have en input video format på 1080i (Hvilket vel så er en opløsning på 1920*1080)

Håber på en meget udførlig forklaring fra jer :p

På forhånd tak for hjælpen :)
Af IvRak
Hurtigt svar:

Fjersynets elektronik nedskalerer billedet så det benytter de 1366*768 punkter. 720p bliver tilsvarende opskaleret en anelse.
Af Nkaj
Jamen hvis den selv nedskalerer til 1366*768, så kører den jo heller ikke 1080i... Så er det vel løgn det de skriver om tv'et???
Af IvRak
Nej. De skriver ikke at TV-et kan vise 1080i, kun at det accepterer 1080i signaler, og det er noget helt andet.
Af Nkaj
Tusind Tusind Tusind tak for det svar :D

Det har været oversag til mange søvnløse nætter :P

Fortsat god weekend allesammen :)

Forresten en dejlig side I har og et dejligt forum.
Af Nkaj
Inden jeg siger alt for meget tak, så skal jeg lige høre, om jeg har forstået det rigtigt.

Altså hvis man har en blue ray/ HD DVD afspiller, som afspiller i 1080 i og p, så vil fjernsynet godt godtage 1080 signalet, men den vil bare ned skalere billedet til 720p 1366*768

Eller hvad???
Af Nkaj
Tak for svarene :D

Og Fortsat god weekend
Af teamet
Nkaj skrev:Tusind Tusind Tusind tak for det svar :D

Det har været oversag til mange søvnløse nætter :P

Fortsat god weekend allesammen :)

Forresten en dejlig side I har og et dejligt forum.
Du bruger ikke dine nætter særlig fornuftigt..