Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CrAzY-HoRsE
Hej

Jeg har stadig ikke fået købt en ny skærm efter at den anden røg tilbage til forhandeleren, og så har jeg lige læst testen af vx922, den ser også spændende ud. Er der nogen der kan komme med en anbefaling, prisen er næsten den samme så det er ikke det der skal være afgørende. Jeg spiller primært men vil også godt have en skærm der er behagelig at kigge på i længere tid ved film afspilning osv. Vx922 har et TN panel men hvor meget forskel er der til MVA panelet i vp930???
Af CrAzY-HoRsE
Ikke mange svar :(( , jeg tænkte på om Rasmus ikke kunne give mig et svar, du har jo testet begge skærme :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg skal prøve.

Valget mellem de to skærme kommer meget an på dit primære brug og prioritering. VX922 skal du vælge hvis du bruger størstedelen af tiden med at spille.

VP930 er et bedre produkt på mange punkter, herunder både farvegengivelse og kontrast. Den er dog ikke lige så hurtig som VX922 og du vil godt kunne registrere slør i nogle spil, hvis du generelt er meget irriteret over fænomenet.

Begge kan godt brgues allround, men VP930 har lige de ekstra features, som gør dem mere egnet til f.eks. farvebehandling. Personligt bryder jeg mig dog ikke om designet på VP930, men jeg har så også haft en VP181b stående i mange år.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Forskellene mellem MVA og TN er beskrevet i panel-sektionen. Der er synlig forskel i farverne på disse to paneler og især i betragtningsvinklerne.

VX922 er dog bedre egnet til spil, så hvis du har returneret VP930 fordi den var for langsom, så er VX922 klart et bedre bud.