Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Peter S
Hey, så er det tid til at købe et ordentligt tv. Det skal bruges til hovedsageligt kabeltv, derefter film fra pc, og lidt pc skrivebordsarbejde (hvorfor jeg gerne vil have fuld HD), evt. en konsol/HD-afspiller senere hen.
Har ledt lidt rundt og forelsket mig i panasonics PZ70E, selvom man jo lige skal være opmærksom på burnin ved pc-brug.
50" modellen er nok lige en tak for stor til stuen, og 42" modellen syntes jeg virker forholdsvis dyr i DK.
Derfor har jeg tænkt over at købe den fra tyskland, hvor jeg via. www.on-tec.de kan få den til godt 11.000kr inkl. fragt.
Inden jeg bestiller vil jeg da gerne lige høre om der skulle være nogen ulemper ved dette tv for mig, og ikke mindst om nogen har noget erfaring med forhandleren og gennerelt at købe tv fra tyskland, påvirker det f.eks. garantien på panasonic tv.?

Jeg kan vælge "Nachnahme" og "Vorkasse / Überweisung" som betaling, så vidt jeg ved er den første lidt ala efterkrav mens den sidste er forudbetaling, regner med at ville betale de 12euro ekstra for "Nachname", men hvordan er det helt præcist betalingen foregår?
Af Peter S
Har læst lidt på linket, men fatter ikke lige hvad det er problemet går ud på, kan du evt. forklare det kort?
Desuden har jeg ikke fundet nogen i den tråd der klager over det på en pz-model, sikker på det, hvad end det er, findes på pz70e
Af m1kkel
Jeg bestilte et panasonic i tyskland for 4 uger siden. De trak pengene og bagefter fik jeg af vide at de kun kan sende op til 20 KG bulk gods til andre lande. Dvs. de kan ikke sende på en palle med eks. DHL.

Fedt. Nå men jeg fik da pengene tilbage ret hurtigt efter. Så ingen problem der.

så jeg nuppede et samsung istedet fra DK.
Af Illisher
m1kkel skrev:Jeg bestilte et panasonic i tyskland for 4 uger siden. De trak pengene og bagefter fik jeg af vide at de kun kan sende op til 20 KG bulk gods til andre lande. Dvs. de kan ikke sende på en palle med eks. DHL.

Fedt. Nå men jeg fik da pengene tilbage ret hurtigt efter. Så ingen problem der.

så jeg nuppede et samsung istedet fra DK.
Det er jo bare lige at undersøge det først jo.. De fleste kan sagtens sende store pakker til udlandet..
Af Havgasse
Ifølge www.on-tec.de's hjemmeside kan du ikke betale via Nachnahme (efterkrav) - de accepterer kun Vorkasse (forudbetaling) og pakker sendt til lande i europa koster 200 euro. Har selv lige fået mit pana TH42PV71FA idag. Købte mit hos www.medianess.de via Vorkasse og 5 dage efter betalingen var gået ind (netbank) fik jeg leveret. Levering kostede 85 euro. Så dem kan jeg varmt anbefale :)
Din model er lidt dyrere her, til gengæld er leveringen langt billigere...