Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står for at skulle ud og indvistere i mit første fladskærms tv.
Jeg har selvfølgelig prøvet at sætte mig lidt ind i det, men synes stadig det er et utrolig svært valg.

I min stue vil fjernsynet komme til at hænge på væggen i en afstand af ca 4 meter, og jeg har derfor valg at det som minimum skal være 42". Det skal bruges til PS3 men primært DVD og TV (antenneforening), så har også besluttet mig for 1080p.

Mit budget er 15.000 plus/minus...

Designmæssigt er jeg vild med Samsung, men også Phillips tiltaler mig.

Mit spørgsmål er nu hvilke modeller i kan anbefale ?

Hvad er forskellen på Samsungs N87 og M87 ud over at N er lidt nyere ?

Samsungs F8 serie virker interessant, men kan den konkurrere med Phillips 42PFL9732D ?

Mvh
Michael
Af UdstyrsFreak
Et ekstra spørgsmål:
Hvad er forskellen på Samsung LE46F86BD og LE46F86BDX ?

Pris forskellen er 7000,-, men kan overhovedet ikke se forskel i specs.
Af M-D
Vi kan starte bagfra, forskellen på BD modellen og BDX modellen er såmen bare at BDX IKKE er parallel importeret. Og Det vil så sige at BD modellen er.

Forskellen på Samsungs M og N modeller ved jeg ikke præcist, men mener at have læst at M modellen er bedre og det ikke er værd at købe N modellen frem for M modellen. Du kan desuden også læse en anmeldese af M modellen her på siden.

Og om F8 modellen kan hamle op med Phillips, vil jeg ikke gøre mig klog på. Men har læst at den sørste forskel på M og F serien er at F serien har 100hz, men det er de vidst ikke sluppet så godt fra. Så der nok nogle som vil mene, det bedre kan betale sig at spare de penge.
Af UdstyrsFreak
Tak for svaret !

Hmm F8 modellen lød ellers så lovende. Men hvis det ligefrem er dårligere end M modellen, så vil jeg da holde mig langt væk fra det...
Af M-D
Sådan skulle det nu heller ikke forstås. F8 serien er stadig en kanon skærm, du skal bare overveje om den er prisforskellen værd fra M8 serien.

Mener pris forskellen fra en 40"M til en 40"F er cirka 4000kr, det altså 40 % mere, når M modellen fåes til 10000 cirka. Det alligevel en del, og så er det nok værd, at tage med i sine overvejelser, at F serien nok ikke er 40% bedre.
Brugeravatar
Af Andromedia
N serien mangler vist nogen af de billedebehandlingsfeatures som M serien har. Men mange gang slår man de features fra alligevel fordi det giver et unaturligt blødt/uskarpt billede.

Men der er kun ca 500kr forskel på de 2 modeller så gå efter M istedet for N.

F modellen har bedre kontrast og 100hz. Men igen, mange slår 100hz fra fordi det kan se lidt underligt ud. Prisforskellen på M og F serien er tilgengæld ret stor.
Af noel.dk
N-modellen er den billigste Fulld HD, men selve kvaliteten af TV'et er efter min mening ikke på højde med M modellen. Her er M'eren lidt mere "lækkert" udført, og billedet står, set med mine øjne, pænere på M'eren.

F'eren skulle efter sigende have en lidt bedre evne til at lave sort, end M'eren, men forskellen skulle pt. ikke kunne forsvare den store prisforskel der er. F'eren er naturligvis også ganske dyr lige nu, da det er en helt ny model. Designet er dog helt fantastisk, men igen selvfølgelig en smagssag, den måtte dog hjertens gerne stå i min stue :)

Mit råd vil derfor være at snuppe M'eren, enten M86 eller M87 - eneste forskel er kanten i bunden, den er sort på M86 og gennemsigtig/sølvfarvet på M87.
Af wolfieman
Jeg synes jeg læser alle steder at man skal vælge panasonic plasma istedet. Hvorfor så vælge Samsungs M serie, hvis panasonics plasma er så meget bedre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PZ700 er et langt bedre TV end de LCD modeller der er foreslået indtil videre - ingen tvivl om det. Det fås til ca. 15.000 kr. i 42" versionen.

9732D er dog også et udmærket TV, der på mange måder er identisk med Aurea-modellen som tidligere er anmeldt her på siden.

Hvis priserne er ens for alle disse TV, så ser jeg meget lidt grund til at vælge LCD modellerne frem for PZ700.
Af wolfieman
men jeg sammenligner egentlig Panasonic TH 42 PV 70 med samsungs M 40 " model. begge ligger i prisklassen ca. 10000....

burde man ikke så vælge panasonic stadigvæk?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer an på om du reelt har noget at bruge full HD til. Hvis du primært ser TV og DVD, så er det rent spild, men som media-center eller PS3 spil, kan der være noget at hente - især hvis du sætter dig lidt tættere på skærmen når du spiller på den.