Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af teamet
Ville nok vælge http://www.befro.dk/shop/toshiba-32c3500-942p.html

Men tror nu også, at jeg ville satse på medionen istedet for philipsen. Medion er lidt mere et billig-kina mærke, som gør er komponenterne formentligt er mindst lige så gode, da deres avance er mindre. Desuden har de før fået god omtale for brugervenlighed.. Men se på toshibaen
Af kskruger
teamet skrev:Ville nok vælge http://www.befro.dk/shop/toshiba-32c3500-942p.html

Men tror nu også, at jeg ville satse på medionen istedet for philipsen. Medion er lidt mere et billig-kina mærke, som gør er komponenterne formentligt er mindst lige så gode, da deres avance er mindre. Desuden har de før fået god omtale for brugervenlighed.. Men se på toshibaen
Vi kan godt blive enige om at Toshiba 32c3500 er et godt bud, men jeg giver dig ikke ret i, at Medion'en er bedre bud end Philips. Som du selv skriver er Medion et billig kina mærke, netop det gør at man sjælden bliver tilfreds med tv'et. Enten kan man ikke justere farverne rigtigt, eller også er billedet sløret i dele af billedet. I forumet recordere.dk kan man læse om en, som for nyligt købt et Medion plasma skærm og det havde de fejl som jeg har beskrevet, så han var langt fra tilfreds, så det gik retur til Aldi. De fejl finder du ikke på Philips.
Af tobey17
det er også vigtigt at der er mange tilslutningsmuligheder.

ex. har medion 2 hdmi og 1 component, men de andre ikke har..

Så det er sgu svært at vælge..hehe
Af koden
har nogen af dem DVB-T?

Hvad mener i om det der HANSE TV... er det noget der dur.
God garanti med 3 år på pixels...
Af teamet
Hanspree har fået udmærket omtale i udenlandske medier, så det er sikkert fint. De er alle sammen ok bud - bare vælg et. Der er ikke den store forskel i sidste ende..

Aprospos phillips, Hr. KsKruger, så er det fleste er deres produkter et sammenblandet snaskum snask fra billige, kinesiske leverendører. De er jo hollændere ... tænk da på deres grøntsager. Men omvendt, hvis et firma er godt brandet, så må alle deres produkter jo være gode.

Jeg tror, at du vil blive overrasket over den medion.
Af koden
hanspree er uden DVB-T.
desværre...for det er sgu' et flot TV og god garanti.
Sælgeren gjorde meget ud af at det kunne man bare få ved siden af.
Men jeg gioder ikke ekstra fj.betj.

Jeg har antenne og kan pt. kun se TV2 og Dr1.
jeg gider ikke betale for kabel, da jeg aldrig bruger det og kan se discovery via min pc på streamtv.dk
Discovery er det eneste jeg savner...+ måske DR2

Så er vi ikke enige om, at jeg godt kunne have fordel af en indbygget DVB-T ?

Teamet: Hvad mener du med at man bliver overrasket over den medion?
Positivt eller negativt?
Af koden
Aldi TV har vægbeslag med. Det koster jo også at købe... virker som et godt tilbud. Desværre ikke dvb-t :-(
Af Havelund
Jeg har selv netop lige købt Philips'en fra Elgiganten og må sige at det er et rigtig godt fjernsyn. Det har ligeledes 2x HDMI og 1x Component. Der er dog ikke DVB-T i, hvilket jeg godt kunne have ønsket. Men igen til 4499 er det et super tv.

Kan man egentlig bruge en DVB-T tuner til noget hvis man ikke kører over egen antenne?
Af koden
DVB-T er kun til egen antenne. Så nej... jeg kigger faktisk på et Sony med både T og C tuner i. For hvem siger at man ikke en dag får kabel?
C for cable TV og T for terris...? antenne :-)
Af teamet
t- terrestial
s - satellite

Nogle antenneforeninger sender og dvb-t signalet ud, så måske kan du finde noget..
Af tobey17
kan det passe at hvis man kører over kabeltv.. I mit tilfælge gennem stofa... Så behøver man ingen digital tuner.. dvs. dvb-t eller dvb-c i mit tilfælde..

Eller vil jeg få mest ud af at have med digital tuner..