Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt et nyt LG 37" LCD fladskærmstv, som jeg bruger som PC skærm. Det fungerer udmærket, men når jeg vil spille Nintendo Wii eller Xbox 360 og benytter komponentudgangen til at spille over, så er der noget galt med billedet. Jeg vil selv beskrive det som dårlige kontraster. Dvs der er ikke de store problemer i lyse spil, men spiller man fx et gyserspil, så er det næsten umuligt at se hvad der foregår på skærmen. Det sorte bliver mudret rød og der er stort set ingen nuancer. Jeg har ringet til fona og LG men de siger der må være noget galt med mit kabel, men har prøvet 3 forskellige kabler og xboxen duer fint hos min ven med samme kabel og hans tv med komponentindgang... hvad kan der være galt??
Af kasperkr
Bumb :/ Ingen der har nogle forslag? Har søgt eksperthjælp hos lg, men de kan heller ikke finde ud af det:S
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvilken skærm har din ven?

Umiddelbart lyder det som en dårlig komponent behandling på LG skærmen. Tjek eventuelt om indstillingerne står helt anderledes på komponent indgangen end på PC indgangen.
Af kasperkr
Hmm det lader ikke til at man kan justere instillinger individuelt for de forskellige indgange, ellers må jeg have overset den mulighed! Jeg har lavet et billede af problemet:

http://www.gogameglad.com/componentproblem.PNG

EDIT:

Min ene ven, som også har en wii, fungerer det fint hos med hans 32" samsung. Min anden vens tv, som har brugt den samme xbox360 som jeg, kender jeg ikke mærket på, men der er der ingen problemer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ud fra dit billede, så ser den da helt gal ud.

Jeg tror umiddelbart kun, at det kan afhjælpes ved at opdatere softwaren i Tv'et eller ved at få det til reparation. Du kan jo være uheldig at have fået et eksemplar, der har fejl på komponent indgangen.