Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DeuceDD
Kære forum!

Jeg har lige købt mig en Phillips 32PFL7562D, og vil meget gerne tilslutte min bærbar til den, så jeg bl.a. kan se film gennem mit dvd-drev, og spille spil osv...!

Mit spørgsmål er (i alt sin enkelthed :) ) kan jeg tilslutte min Geforce Go 7600 512mb ram - til mit tv, og hvordan? (graffikkortet har et blåt stik på bagsiden - og en maks opløsning på 1280 gange 768)

Ved godt spørgsmålet virker lidt trivielt, men er helt ny på dette område!!

Påforhånd tak
DeuceDD
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det kan du godt. Du skal blot have fat i et VGA kabel (det man normalt bruger til en PC skærm af ældre dato). Din skærm har vel et tilsvarende han-stik på bagsiden?
Af DeuceDD
ja det håber jeg... jeg har faktisk ikk modtaget min skærm endnu, så er ikke helt sikker! Men det burde den da ha ???

Men hvordan bliver kvaliteten så ? jeg mener er det godt nok, i forhold til eksempelvis DVI eller S-VHS?, hvis ikke - burde jeg så overveje at købe en stationær til HTPC med et HDMI udgang på graffikkortet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det bliver langt bedre end med S-VHS. Undersøg først om skærmen har 1:1 pixelmapping. Hvis ikke så er VGA fuldt tilstrækkeligt.

Du kan evt. finde frem til skærmens manual på nettet og linke til den, hvis du ikke selv kan tyde det ud fra specifikationerne.
Af DeuceDD
manualen virker ret uoverskueligt når man ikke ved, hvad man kigger efter ;;) .. men har fundet det på philips' hjemmeside:

Philips manual

Yakken synes du egentlig at det er et okay fjernsyn til 6500,-kr??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmen har ikke VGA indgang, så du kan ikke slutte din bærbare til via VGA. Du skal benytte DVI som skal konverteres til HDMI vha. en konverter eller et stik der har DVI i den ene ende og HDMI i den anden. Din bærbare kan dog kun tilsluttes via S-VHS. Skærmen har heller ikke 1:1 pixelmapping.

Når du nu allerede har brugt pengene på et TV gavner det vel næppe at spørge om du har gjort et godt køb. I bedste fald kan du opnå et skulderklap og i værste fald har du en udtalelse fra DKs største site om fladskærme, der gør dig ked af det. Det gavner ingen. Bedøm dit TV når du modtager det og hvis du er tilfreds med billedkvaliteten så er det flintrende ligegyldigt hvad andre synes.
Af DeuceDD
Ja du har ret.. Jeg tænkte faktisk efterfølgende også på, at jeg ville blive ked af hvis du sagde at det var elendigt køb! Har set fjernsynet i Fona og synes billedet var rigtig godt... - og som du også siger, er det vel det vigtigste...

Det var da ærgerligt mht. input til Tv’et! - ville det rent billedkvalitetsmæssigt - så kunne svare sig at investere in en comp. der er dedikeret som Media Center - med graffikkort som har DVI udgang?? eller skal jeg gøre noget helt andet? Det er vel kun et spørgsmål om maks. 2000,- kr. eller lign.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Umiddelbart vil jeg mene at du er langt bedre tjent med en maskine der har DVI udgang idet du ikke rigtig har nogen mulighed for at få højere opløsninger med din nuværende computer.