Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af west
Hvis man står for at købe et 40 tommer TV nu, og senere vil købe en Blu-ray disk, skal man så satse på at det har 1080p ( full hd) eller vil blu-ray virke lige så godt på andre opløsning end 1080p.

Overvejer at købe et Sony 40D3500 eller et 40V3000 - vil billedkvaliteten ikke være den samme på disse 2 tv selv om det ene har 450 cd/m2 og det andet har 500cd/m2 ?
( kan bedst lide 40D3500 som er sort frem for v-modellen som er pianoblank )

Ved køb på nettet; - kan jeg før køb "se" om det er en parallelimporterede model ?
Af Arcona
som du kan se i denne

link
skal du over 50" for at se forskel på 720p og 1080p.

Prikkerne på et 40" er simpelthen så små at du ikke kan skelne forskellen på 1080 og 720, medmindre du sidder med næsen inde på skærmen :)

Så hvis du køber 40" kan du sagtens spare nogle penge ved at købe 1300x720 skærm.

1300x720 er jo også HD, og ja det er flot.

Hvis du "nøjes" med 40" vil jeg påstå at hvis du har en skærm med HDMI kabel og en almindelig DVD afspiller med HDMI, så bliver de gamle DVDer stort set lige så flotte som Blu-ray, fordi HDMI har så mange flere farver end et scart kabel, opløsningen ser langt større ud, og første gang man ser en almindelig DVD med HDMI siger man WOW!

Så bare køb en alm DVD afpiller med HDMI udgang og nyd dine gamle DVDer på ny med din nye 40" skærm. DVD afspillere med HDMI opskalerer samtidig billedet.

Om et par år så kan du så opgradere til en 60" fuld HD og en blu-ray. Til den tid koster de jo ikke en disse :)
Brugeravatar
Af Andromedia
Jeg er helt enig med Arcona i dette.

Desuden er der priskrig i USA netop nu. Toshiba's HD-DVD afspiller kan købes for $99 ! Hvis blu-ray ikke skal lide en stille død så skal de gøre noget ved deres billigste afspiller som ligger på $399 . Mon ikke priserne på afspillere også falder i DK om et par måneder?

Køb evt en DVD afspiller med en god upscaler. DVD film som er upscalet til HD ser også bragende godt ud!! (B
Af maarum
Kan i ikke komme med nogle modeller (DVD afspillere med HDMI/1080p opskalering) som i mener er værd at investere i?