Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af drjake
Okay jeg har været København rundt, snakket med personale og testet udstillingsmodeller og det er ikke lykkedes mig at finde den omdiskuterede S. Version

1. Computercity havde C paneler, i display.
2. ComputerSalg A/S C panel (sendte den tilbage, da den havde 1 pixel fejl), hurtig rma . Skærmen var CMO, C, Panel, med masser af lys backlight.. IKKE FEDT!!!!!
3. HK Automation påstår at de har S. Paneler, men jeg vil på det KRAFTIGSTE fraråde folk at handle der, da det er et komplet UKOMPETENT og uhøfligt personale de har! Den dårligste behandling til dato. De aner intet om panelerne, men prøver at skjule det ved at virke bedrevidende hvilket de FAILER totalt…
4. Multimedia World A paneler
5. Zitech.dk, anede ikke hvilke modeller de havde, men deres udstillings model var et C panel.

Så nu venter jeg i stedet på Samsung 226CW, som meget gerne skulle komme i butikkerne. Der er det garanteret et S panel, hvor de har fabriks tweaket skærmen.
Af Skalare
Hej,
jeg er ny her som I nok kan se og er stadig på herrens mark hvad angår af ny fladskærm :p
Jeg sidder lige nu med en evig gammel CRT Samsung 793DF som selvfølgelig er et s-panel.. Jeg vil slet ikke kunne have med at gøre hvis jeg fik et a- eller c-panel og overvejer derfor en LG L226WTQ-WF i stedet. Jeg har læst igennem de mange siders indlæg med et smil på læben over alle de for og imod holdninger. Gider ikke høre noget om a- eller c-panel er ligeså gode som s-panelet selvom der nok er noget om snakken. Det er princippet.
Jeg står nu stærkt og overvejer den LG og kunne godt tænke mig nogle personlige holdninger til mit valg og til skærmen. Jeg har læst forskellige test/reviews og de danske er lidt skeptiske og pointere: "Jamen hov, der er jo fuldt med ghosting." De engelske har åbenbart en helt anden holdning?: "It has absolutly no ghosting-effect."
Hvad fanden skal jeg gøre? ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis der står "S" bagpå din 793DF så har det ikke noget med paneler at gøre. Der sidder ikke paneler i CRT skærme...

Der er flere af vores brugere der har prøvet LGs model - du kan søge efter det her i forum og læse deres erfaringer. Personligt synes jeg du bør kigge nærmere på HP W2207 i stedet.
Af Skalare
Det er jeg klar over der ikke gør men "s"'et står vel stadig for det er Samsung der har produceret indmaden.. Tak, jeg kigger mig lige lidt omkring O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med CRT skærmene behøver du ikke bekymre dig om producenten i samme stil. Normalvis ændrer en producent heller ikke i deres samleproces undervejs, men lige netop 226BW var i store leveringsproblemer, så derfor valgte Samsung (uheldigvis?) at lade andre stå for samlingen af skærmen og levering af panelerne.
Af abemand666
Nu er jeg dæleme godt nok blevet i tvivl om hvilket panel der sidder i min Samsung 226BW "made in Slovakia july 2007". Der står hverken S, A eller C bagpå.

Min service menu ser sådan her ud:
[img]http://pichotel.com/pic/6470e63pt/148548.jpg[/img]

Hvordan kan man ellers se det?
Af abemand666
Den har et rigtig flot billede og ingen pixelfejl. Der er desværre lidt light bleeding i top og bund. Tror dog ikke det er værd at bytte den for, da jeg mest bruger den til skole og spil. Men det er da lidt ærgeligt.

Men det kunne nu være ganske spændende at se hvilket panel der var brugt.
Af Anoxious
Har I hørt om flere S paneler for nyeligt ?

Jeg kontaktede Getmore og Proshop i dag per mail, så håber på at få et svar fra dem, ellers er det jo bare at smide knap 300dask mere. Så man kan få en fra en rigtig butik, hvor man kan kigge efter der ude.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan næsten garantere dig for at der ikke er flere S-paneler derude.
Af Anoxious
A paneler så ?

Men måske kunne man jo være heldig i Merlin, Fona, Electric City eller Elgiganten.
Brugeravatar
Af TAX
Hej er helt ny herinde,det er simpelthen et kanont godt forum der er banket op her :) Nå nu til sagen:Har lige købt en 226bw og læser så herinde til min store skræk :( At der er forskel på om det er et S,A eller et C panel.Har ikke kunnet finde ud af hvilket panel jeg har i ...er sku blevet nysgerrig.Har kigget bag på der står ingen ting.Så det hele mit spørgsmål så går ud på ......HVORDAN kommer man ind i service menu....pfh...mange tak
Brugeravatar
Af TAX
HeHe har nu selv fundet ud af hvordan man kommer ind i service menuen......men der ståt SKU HELLER ik noget om panel info damm hvad gør jeg????????Ps.Så lige at mit service menu billede er magen til abemanden666.....Og er også made in Slovakia.....Vi har sku nok nogle af de bedste skærme os to 8) :p :D
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17