Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BBlachi
Jeg tror godt jeg kunne bruge noget hjælp ang. køb af fladskærm :)

Sagen er den at jeg har købt en PS3, og vil jo selvfølgelig gerne have fuldt udnyttelse af den. Jeg ser meget film, og antenne/parabol tv. Har ingen store behov for at USB eller PC tilslutning. Prislejet ligger lige over 10.000kr ca. Da det skal være på mit værelse, må det ikk være større end 42"

Jeg startede med at kigge på Samsungs LE40M87BDX. Og nu har jeg så også kigget på Panasonics 42PZ700E. Men syntes det er dyrt. Jeg har set både Samsung og Panasonic, og jeg syntes at Samsung hakker lidt hvis vil feks cameraet drejer. så syntes jeg også at 37" havde bedre billede end 42" - er det sandt? eller er 42" bare ikke blevet indstillet ordenligt?

Jeg er meget i tvivl hvad man skal vælge.. Jeg vil gerne vide hvad der findes på marked som jeg bør kigge på, og hvad I syntes jeg skulle købe. Plusser og minusser ved de forskellige.. jeg sidder ca 3-4 meter fra tv'et.

Håber I kan hjælpe.
På forhånd mange tak. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
32" versionerne har ikke fullHD.

Mht. hakken når kameraet drejer så er det nok judder du tænker på og det kan du ikke slippe for med mindre du køber en skærm der viser 1080p24 signaler og viser materiale fra en kilde der kan afspille formatet.

Alternativt kan det være at du har set en skærm med 100 Hz opdatering fra Samsung - det kan slås fra og afhjælper måske fænomenet.

Panasonics skærm er jo et fullHD plasma-display så det vil naturligvis være dyrere end LCD displayet. Der er ingen tvivl om at panasonics skærm er den bedste af de to. På stort set alle fronter.
Af BBlachi
Hm okay, tak for svaret.
Grunden til jeg siger det hakker/judder, er at ved den forhandler jeg så tv'et ved, var der 2 philips lcd ved siden, og de kørte begge meget mere flydende/hurtigt. Jeg hørte ekspedienten snakke noget om at det var noget med cell processoren der var bedre og hurtigere ved philips. Men har philips nogle gode bud på et tv til mig? Jeg vil primært spille fodbold og bilspil på min ps3, og der går jeg udfra at det skal være et hurtigt tv. Men under jeres anbefalinger af tv til konsol, har I jo anbefalt Samsungs M87 model. og I har helt sikkert mere forstand på det end som mig :)
Men der jo selvfølgelig også Panasonics andre plasma modeller, tror I at de kan det som jeg gerne vil have?
Af BBlachi
Nu har jeg været inde ad byen igen og kigge. :p Og jeg nået frem til at jeg syntes Philips er en af de bedste. Ved ikke rigtig med Sony. Hvad syntes I? Hvad ville I have gjort i denne situation. Jeg syntes Panasonic'en er for dyrt.. ::l

Lige pt. har jeg disse 2 på hjernen, men er meget åben over for andre bud. De 2 her, ligger på ca 13.000 kr. (Det ene er 42" det andet er 37" derfor det er til samme pris)
De 2 Philips jeg kigger på nu. Til samme penge..
Af Nevermind
Philips 9632, vil jeg pr dags dato kalde det absolutte bedste lcd på markedet!!!

Det vil du ikke fortryde at købe, det følger med i alle hastigheder af bevægelser. ;)

Har selv et i 42"
Brugeravatar
Af azrael
Jeg ville nu kigge på Sonys D3000-serie. Modellerne er godt nok ikke med fuld HD opløsning, men ellers er de bl.a. Philips- og Samsung-modellerne overlegen på ethvert område. Desværre er det vist meget svært at få andet end KDL-32D3000 nu, da Sony (igen) har lanceret en stribe nye modelserier, deriblandt D3500-serien. Den har fået fuld HD panel (dog ikke i 32" varianten), men til gengæld er MotionFlow 100Hz+-teknologien fjernet. Jeg har heller ikke set de nye modeller i aktion, så jeg ved ikke hvordan de billedmæssigt er ift. de tidligere modeller. Det er dog blevet sagt, at D3000-serien er/var for god til prisen, hvilket måske forklarer ændringerne i den nye D3500-serie... :)
Af BBlachi
okay, men hvorfor har Sony fjernet MotionFlow 100Hz+-teknologien på de nye modeller? Men i mener Philips 9632D er det bedste til prisen, eller er det, det bedste LCD?