Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ravn
Hej!

Efter længe og ha' ledt efter en ny skærm købte jeg i starten af ugen en 226CW. Den røg dog retur pga en lysende pixelfejl midt på skærmen.
Jeg valgte derfor en 2232BW istedet (synes også den er kønnere), men efter en enkelt dag, har jeg nu ikke længere lys i den blå ring på forsiden. Jeg ved man kan skrue op og ned for lysstyrken i OSD, men der sker ingen forskel når jeg skruer på den.

Der var lys i starten, men her efter et par dage er den nu helt død. Nogen der har nogle idéer?

/bjarke
Af TYBO
Tror kun at det har gjort skærmen mere værd....mange hader det blå lys :)
Af ravn
Det er muligt... Det er også lige før jeg selv synes det er pænere, men hvis det nu var en driver feature eller noget i skærmen, var det jo rart nok at kende til :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis der er tale om en fejl, så kan du gøre én af følgende ting:
- Returnere skærmen indenfor de 14 dage og undlade at fortælle om problemet (lidt uetisk)
- Kontakte infocare.dk som varetager reperationer af Samsung monitors og få dem til at hente og bringe skærmen til dig. Dette koster dig ikke noget i fragt.
Af ravn
Har overvejet at tage fat i infocare men:
Jeg kan stå uden skærm i flere dage/uger?
Jeg er ikke sikker på, at det er "min egen skærm" der kommer retur?
Jeg kan være så uheldig er der kommer en skærm med færre pixelsfejl (vist 4) end det anses for en fejl?

...
Eller, er jeg sikker på at få en fabriksny retur?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
- Ja. Dog har jeg før fået leveret en ny skærm før de tog den gamle, men det var pga. pixelfejl, som jo ikke kunne udbedres på nogen måde. Derfor skulle jeg, uanset hvad, have en ny.
- Hvis din skærm kan fikses så får du din skærm retur.
- og ja, hvis de ikke kan fikse din egen skærm, så skal du jo have en anden og den er underlagt samme restriktioner som en ny skærm ville være. Dvs. der kan godt være pixelfejl på den.

...
- Nej. Hvis fejlen kan rettes på værkstedet så får du din egen skærm retur, men ellers kan du risikere at få en som de har stående i forvejen og måske en fra fabrikken.
Af ravn
Jeg tror jeg venter og ser så, er tilfreds med skærmen på alle andre punkter, så den ryger ikke til rep. før der sker noget "mere"

Takker for svar.