Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Blaha
Jeg står og skal hjælpe mine forældre til et køb af en fladskærm, men jeg har ikke lige fulgt med i fladskærm udvalget det sidste stykke tid.

Så vil gerne bruge jeres hjælp til en skærm på omkring 20", som primært er til kontorbrug. Den skal helst ikke overstige 2k, altså bare være så billig som muligt, med en god ydelse.
Af Blaha
Hva siger i til den her?

Acer AL1923

Enhedstype:
Flad skærm / TFT aktiv matriks

Farve:
Sort, sølv

Dimensioner (B x D x H):
42.7 cm x 16.8 cm x 41.8 cm

Vægt:
6.7 kg

Lokalisering:
Belgien, Danmark, Nederlandene, Norge

Diagonal størrelse:
19"

Dot pitch / pixel pitch:
0.294 mm

Maks. opløsning:
1280 x 1024

Display Positions Indstillinger:
Højde, pivot (rotering), drejbar

Farveunderstøttelse:
24-bit (16,7 millioner farver)

Responstid:
8 ms

Billedklarhed:
280 cd/m2

Billedkontrastforhold:
1000:1

Digital videostandard:
Digital Visual Interface (DVI)

Lydudgang:
Højtaler(e) - stereo - integreret

Signal Input:
DVI-D, VGA

Overensstemmelsesstandarder:
TCO '03, CE, UL, TUV GS, C-Tick, cUL, DDC-1, DDC-2B, ISO 13406-2, TCO '99, CB, FCC

Strømforbrug ved drift:
40 Watt

Producentgaranti:
3 års garanti
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan du ikke linke til det sted den sælges eller den prisdatabase der har den i stedet? Skærmen ser jo som sådan fin nok ud, men hvis prisen er 1900 kr. så er der mange andre modeller der er langt bedre...
Af Blaha
Du må meget gerne skrive hvilke bud du har på en anden skærm.. Den skulle nemlig gerne bestilles i aften..
Af SimTex
Samsung BW206/205 alt efter om design er vigtig.
LG 204WT Igen intet vidunder men fornuftig skærm til 1600,- Du kunne også tage en LG206

Men når det nu er en forældre skærm har de nok ikke så høje krav ;)

Bemærk det er med TN paneler, du får svært ved at få andet til prisen, så de vil nok bemærke en dårlig betragningsvinkel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Min svigermor købte en LG L1970 model (den har også et suffix, men jeg husker det ikke lige pt.) med DVI indgang for 1500 kr. og det er en ganske udmærket skærm. Generelt kommer man ret langt med LGs modeller idet de er relativt billige og giver dig meget for pengene.
Af Blaha
Jeg kigger lige på jeres forslag.. mange tak!
Af SimTex
Blaha skrev:Hva siger i til denne her?
Noget ligende simtex skrev?!
http://www.prcdata.dk/produkt/samsung-s ... /72985971/
Hvis det er et design der kan accepteres tror jeg det er en fin skærm. Prisen er ihvert fald overkommelig. Farver osv. er hvad man kan forvente i prisklassen, ikke noget ekseptionelt.