Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Venne
Jeg er ved at skulle købe mit første fladskærm fjernsyn og har derfor læst lidt om det.. Synes dog ikke jeg har fået nok input omkring dette..
Jeg har derfor opstillet nogle rammer og håber på at kunne fået et par bud på hvad jeg skal købe..

Pris: Ca. 10.000..
Størrelse: 37" eller 42"
Brug: Primært film, alm. tv og PS3..

Hvis der skal bruges anden information for at kunne komme med ordenlig hjælp skal i bare skrive..

På forhånd mange tak..
Af tosa
Hej Venne.
Jeg vil foreslå dig at se på Panasonic TH-42PX70 (eller 42PV70 hvis du ikke har brug for DVB-T tuneren i PX modellen).
Det TV er nok der hvor du får bedst billede til prisen i øjeblikket. Det kan anskaffes til ca. 9.000.
Af HayesJ
Jeg har det tv venne og kan klart anbefale det.. det har sine skavanker som alle lcd tv men de er ikke store.. det laver KANON sort men der ER tv der laver bedre farver (ikke fordi de er dårlige i m87'eren)
Det har en ugudelig dårlig software pakke der køre langsommere end winxp på en mobiltelefon fra 90'erne men det kan man vænne sig til.
Det laver et KANONT billede når jeg bruger 1080p via PC'en (med et dvi -> hdmi kabel) og min xbox 360 ser også kanon ud derpå over komponent kabel (ja det er en gammel elendig version uden hdmi port)
Det har dog en ret irriterende lag på lyd processoren der er nok ½ sekunds forsinkelse på lyden.. de fleste vil nok ikke lægge mærke til det og da jeg alligevel altid bruger forstærkeren til dvd xbox pc osv er det ikke slemt når det kun er det analoge tv man bruger højtalerne i tv'et til

Alt ialt vil jeg sige det er blandt top klassen i sin prisklasse..

og det passer meget godt i udseende til det kæmpe monster af en ps3 ;)