Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har ovenstående tv hvor jeg har lidt knas med sortniveauet. Det er som om baggrundslyset ændre sig - i samme scene skifter sortniveauet på den sorte bjælke i top og bund flere gange.
Hvad kan være galt? Er det noget man kan indstille sig fra? Har i øvrigt bemærket at øverste venstre og nederste højre hjørne er MEGET lysere end resten af skærmen. Er det normalt?
Det er ikke Android i menuerne. Det er Sonys egne. Mine forslag er nappet fra XE85, men det hedder det samme på alle deres modeller. Det kan også hedde “sortjustering”, men det skal ligge i Lys-menuen i de avancerede indstillinger.
Har fundet ud af hvad der sker. Lysstyrken/sortniveauet på top/bundbjælkerne bliver væsentlig lysere når der popper underteksterne op. Når ikke der er nogen der siger noget er alt sort og fint - så snart der bliver sagt noget kommer der mere lys på? er det normalt? Synes ikke det plejer at gøre sådan. Det er til at blive vandvittig af at se på!
Det burde ellers fikse problemet, at sætte sortjustering på “fra”... :( Det er den dynamiske baggrundsbelysning, som justerer lyset afhængigt af hvor meget hvidt der er på skærmen.

De lyse hjørner er desværre nok noget du kun kan mildne ved at skrue list ned for lyset og så ellers lære at leve med.
Så vidt jeg ved skal jeg ud i Android menuen for at komme ind i indstillingerne. Og så hopper den Jo ud af Netflix. Hvilken knap på fjernbetjeningen bruger jeg for at komme ind i skærmmenuen direkte fra netflix
Så tror jeg jeg fik løst det. Det var noget autokontrast, der drillede. Hvor meget lysere hjørner skal man forvente på sådan et tv. Synes det er blevet værre siden jeg købte det.
MartinLindquist skrev:Så tror jeg jeg fik løst det. Det var noget autokontrast, der drillede. Hvor meget lysere hjørner skal man forvente på sådan et tv. Synes det er blevet værre siden jeg købte det.

Det er godt, du lytter til de råd, der bliver givet. ;)