Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af flemming.nielsen
Hejsa eksperter.
For at gøre en kort sag lang, så havde jeg i starten købt et LG UJ701V.

Tv’et gik i stykker(knagede og justerede selv lyden), derfor valgte jeg at købe et Samsung MU7075 55”.

Nu er jeg lidt i tvivl om jeg kan leve med det, det er superfedt, personligt kan jeg lide lyden, billedet, 2 tuner, mm. - men det døjer lidt med det ikke kan følge med ved hurtige bevægelser. Det kan jeg dog eliminere ved at justere auto motion.

I min tvivl har jeg dog besøgt EG og spurgt om jeg kunne returnere det og få et andet i samme prisgruppe og jeg har fået tilbudt et Philips 100hz PUS7272 55”.

Mit spørgsmål er om Philips tv’et er bedre end samsungs eller om samsungen er godt nok i den prisgruppe.??
Eller om jeg skal bytte det tilbage til det oprindelige LG der gik i stykker.?? ::l

Skal siges mit maks er 7800kr som jeg gav for Samsung og LG tv’et - i behøver derfor ikke anbefale et OLED. ;)
Af Grandahl
Synes ikke rigtig der noget der er bedre end din Samsung i den prisklasse, jeg havde beholdt den..

Ja altså, hvis du har muligheden er der snart Black Friday, der kunne der dukke et godt tilbud op på XE 9005 fra Sony, der ville du komme et niveau op billedmæssigt
Af Grandahl
Har du set anmeldelsen her på siden om MU 7005, der ligger også indstillinger til dit tv du kunne prøve for at se om det ikke gør noget for billedoplevelsen
Af flemming.nielsen
Jeg har kigget på siden om MU 7005, men det er ikke selve billedet der driller, jeg kan faktisk godt lide Samsungs billede opsætning, ;)
Det er mere om Philips eller LG'en er bedre til at vise flydende billeder - det virker for mig som om Samsung modellen "hopper" lidt engang imellem, specielt ved panorering.

Jeg har hørt at Philips modellen har 120hz og derved bedre kan vise flydende billeder, f.eks. panorering. Synes heller ikke LG'en havde det problem, den var bare meget mørk og var en del langsommere i alle menuerne..

Kan ikke vente til Black Friday - konen skriger efter at få afsluttet det her tv halløj...:-)
Af PeterD
55" Sony XE8505 til 6887 kr i Power og Elgiganten er en millimeter fra at være på højde med MU.

Og... når det er 1000 kr billigere så er det ikke et dårligt køb ;)
Af flemming.nielsen
Jeg er ikke helt sikker, men der ser ud til XE 8505 er en 120hz 2017 model - er det korrekt.?

Vil de ekstra hz gøre billedet flydende og hvordan er Sony kontra Samsung.?
Af Grandahl
Hz gør intet for flydende bevægelser.. Du kan ikke regne med at flere hz giver et bedre billede, så glem det.

Men Peter er inde på noget med den Sony 8505, den klarer sig lidt bedre mht. bevægelser.. Kunne være en mulighed at prøve den
Af Grandahl
Mht til bevægelser, husk at slå alt fra der hedder motion, og hvad de forskellige mærker kalder det.. det gør ikke noget godt.. Gør det de skriver i anmeldelsen, slå det fra
Af PeterD
Du skal ikke kigge på Hz..

"which here manages to achieve tonal saturations, intensities but also, crucially, subtleties that elude most similarly priced rivals. Including some sets that on paper at least appear to be brighter..."

.".. A lack of brightness limits its HDR abilities, but excellent colour and light management ensures that HDR pictures often look better than those of some, if not many, brighter rivals."

"The simple fact is that few TVs we’ve seen in recent times have balanced price, contrast, brightness and colour quite so all-round effectively as the 55XE8596."

http://www.techradar.com/reviews/sony-b ... d-55xe8596
Af flemming.nielsen
Det lyder som om Sony har de ting jeg ønsker, bla. 4K, 2 tunere, mm. og håndtere motion bedre end Samsung og LG, ihvertfald i det prisleje.

Nu skriver du xe8596, men søger jeg på den model, kan jeg se der er mange der hedder noget med xe85 i Danmark, men jeg kan kun finde xe8505 i Elgiganten som koster 6800kr - er det samme model eller er 96 modellen bedre.??
Af Grandahl
Ja det er den.. Køber du over nettet har du 14 dages returret.. så kan du få den afprøvet. Go fornøjelse
Af PeterD
flemming.nielsen skrev:Det lyder som om Sony har de ting jeg ønsker, bla. 4K, 2 tunere, mm. og håndtere motion bedre end Samsung og LG, ihvertfald i det prisleje.

Nu skriver du xe8596, men søger jeg på den model, kan jeg se der er mange der hedder noget med xe85 i Danmark, men jeg kan kun finde xe8505 i Elgiganten som koster 6800kr - er det samme model eller er 96 modellen bedre.??
Ja, blot for at være sikker .

https://www.sony.dk/electronics/fjernsy ... ifications