Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mr.groen
Hej.

Som så mange andre føler jeg mig nu også nærmest tvunget til at skulle investere i en fladskærm til stuen.

Min SU gør dog at jeg helst vil holde et budget på ca. 7500
Om det så skal hedde 32", 37" er ikke helt fastlagt.
(men som det gamle ordsprog siger: "jo større jo bedre")
Dog skal dette ikke gå ud over kvaliteten.

Fjernsynes skal bruges til film/tv (DVD/kabel) samt playstation.

Mit spørgsmål er naturligvis hvad i mener vil være det bedste køb.

Jeg har læst en del råd/tests og synes bl.a. gennem denne side at kunne læse at jeg måske vil få meget ud af at give lidt ekstra og derved kunne kigge på modeller som:

Panasonic TH-37PV70 (eller px) eller Sony d3000
Synes mange virker meget positive overfor disse modeller, men findes der noget til de ca. 7500 der bare nærmer sig disse?

Men for at vende tilbage til overskriften så undrer det mig dog meget at Samsung`s s-serie stort set vinder alle tests der laves af aviser o.l. mens den aldrig omtales positivt på forums som dette.
Hvad er grunden til dette ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tests i aviser bør du generelt ikke tillægge alt for stor værdi. Nogen "testere" render sågar blot ud i El-Giganten med en blok papir og glor på skærmene og drager heraf de konklusioner du ser i avisen.

S-modellen er Samsungs mest skrabede model og selvom de fleste fladskærme kan klare sig udmærket med et digitalt signal fra eksempelvis en DVD, så falder langt de fleste fra når det kommer til analoge kilder såsom SD TV.