Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med Jer!

Jeg er sku meget i tvivl. Efter at have læst lidt rundt omkring, bla. her på sitet, og div. andre steder, synes jeg at være kommet frem til en af følg. modeller:

Samsung LE-37M86B

Toshiba 37X3030D

Er der noget jeg overser, nogle bedre forslag?

Begge skærme er Full HD, eftersom skærmen stort set kommer til at køre via computer/HTPC - nok også lidt kabeltv. Er jeg helt galt på den, hvad dette angår?

Prisen er selvf. en afgørende faktor, da en SU ikke rækker ret langt, især når det også snart er tid til vinterdæk :)

Håber på lidt prof. vejledning fra eksperterne herinde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Begge modeller er udmærkede TV og når du skal køre med HTPC så vil du typisk ikke skulle bekymre dig ret meget om hvor godt TV'et behandler SD materiale. Dog har Toshiba hidtil haft lidt bedre styr på SD end Samsung.

Du bør dog være opmærksom på at der er TV derude som har et bedre billede end de to nænvte, men til gengæld er de ikke nødvendigvis fullHD. Det kunne være Panasonic LXD700 eller Sony D3000.

Hvis designet kan stilles lidt i baggrunden, så skulle Panasonic TX-37LZD70 også være et godt TV, men prisen er også en lidt anden og det medfører jo nok at du kører galt når sneen kommer til vinter...
Af super-djon
heh... ja det er jo lige det. :D

Men er faktisk temmelig lun på Sony's D3000, også muligheden for DVB-C. Men havde nu tænkt at dette kunne køres gennem HTPC. Ved bare ikke om 32" er for småt, og prisen er væsentlig højere for 40".

Hvordan virker DVB-C egentlig med stofa, nogen der har erfaring?
Af Maestro
Af hvilke grunde vil du have full hd? man kan jo ikke se forskel medmindre du sidder 20cm fra skærmen O_O
Af super-djon
spm. er også jeg virkelig vil have Full HD... Men synes ikke at have faldet nogle gode alm. HD skærme i størrelsen 37".

Det var sådan set mest størrelsen på tv'et som var afgørende. Dertil skal dog siges, at eftersom jeg hovedsagligt skal køre via HTPC/PC, så antog jeg 1920*1080 som den bedste opløsning på LCD'en.