Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Suneee
Hej folkens.

Ny bruger der simpelthen ikke kan vælge hvilket tv han skal købe :)

Jeg har nogle få valg, men hvilket jeg skal træffe er lidt svært.

philips 37pfl9632

Sharp LC42XD1E

LG's nyeste? Hvis nogle kan give mig lidt info ville det være prisværdigt.

Samsungs nyeste?

Jeg er pt. mest tiltrukket af philips da det jo er ren kvalitet, men sharps pris er lidt lavere og så vidt jeg har forstået, stadigt et kanont godt tv.

Tv'et vil blive brugt til film, sport og computer spil og det er her jeg synes sharp falder af. Men hvad siger i?
Desuden kan jeg se at i slet ikke har nogle philips tv på jeres top 10 anbefalinger. Hvorfor?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan nu godt se et Philips TV på vores liste over skærme vi anbefaler (det er ikke en top 10). 9731D modellen er der, men den er blevet afløst af 9732, så det er måske mere oplagt at se på den model i stedet.
Af Sønderjyden
Jeg har i en periode testet et 42" Philips 7862, et Sony 40" KDL40D3000 og Samsungs nye 40" LE40F86. Alle 3 har 100HZ. Samsung og Philips er begge Full-HD.

Valget gik klart til Samsung især på billedet, men også på lydsiden. Philips har desværre valgt at anvende et gammelt panel med en ikke så god kontrast og betragtningsvinkel. Samsung har klar skærm hvor både Sony og Philips har den normale matte skærm. Samsung har mange indstillingsmuligheder. Minus ved Samsung er en ikke helt logisk fjernbetjening og prisen