Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Quickmcj
Hejsa

Jeg skal bruge en 1080p skærm til PC og PS3. Prisloftet for skærmen er omkring 8-9.000 kr.

Problemet er bare at jeg ikke kan gøre op med mig selv om det skal være en monitor eller et TV. Jeg syntes man på en eller anden måde får for "lidt" ved at vælge en monitor. Er der overhovedet nogen fordele ved en monitor sammenlignet med et tv?

Jeg tænker på Samsung 244T til 6.900,- kontra Samsung LE-37M87 til 8.500,-

Tv'et er større, har 2xHDMI og kan modtage antenne signal. Så er det så ligetil eller er der fordele ved monitoren som jeg ikke lige tager højde for? Det kunne fks. være input lag hvilket jeg intet kender til på TV skærme.

Tak for hjælpen.
Af Quickmcj
Det skal lige siges at jeg har oprettet tråden på et andet forum, for at få flere svar. Håber det er ok og ellers må i sige til O-O
Af tosa
Grundlæggende set er der som regel højere opløsning på en monitor end et TV, og der er ikke tuner i. Netop fordi der ikke er tuner i, bør du kunne købe i udlandet (evt. uden for EU) uden at skulle betale de høje importafgifter.
Det er nemlig når der er tuner i, at man betaler en ekstra afgift.
Af Quickmcj
De har begge 1080p (dog har monitoren selvf. 1200)

Hvis man køber uden for EU så skal du betale moms og told/skat og så kan det ikke betale sig. Der er stortset ingen penge at spare ved at købe monitoren i tyskland efter hvad jeg lige kan se.

Så alt taler for TVet endnu :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har svaret på dit spørgsmål på recordere.dk før jeg nåede at se at du også havde skrevet det her.