Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

har lige købt denne skærm efter lang tids søgen... var trat af at jeg ikke kunne skælne mellem 10 og 3% på min tn skærm, dette synes jeg heller ikke er tilfældet her, ved nogenlunde alm indstillinger.... er det normalt/ er der nogle skærme der kan skælne lige så klart mellem 3% og 10% sort, som de fleste kan mellem 10 og 20 %???. er vp930 eks bedre til dette
mvh Daniel
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nok ikke lige så let som ved 10 % og 20 %. Det er jo trods alt små skridt og farverne skal gengives rigtigt. Der skal kun være små forskelle mellem nuancerne.

Prøv evt. at løft hovedet lidt så du betragter skærmen en lille smule oppefra - ikke noget vildt, bare en lille smule - hjælper det?

Tag evt. to tætliggende farver, opret et 800x600 vindue i photoshop (eller andet billedprogram) og tag 1 % sort på den ene side og 3 % sort på den anden side. Det kan nemlig godt være svært at se det på helt små bokse, men hvis du får det op som store farveflade, så er det muligvis lidt lettere.
Af sol_jakobsen
har lige set en vp930, synes den gengiver dem en smule bedre, igen jeg har hellerikke kalibreret farverne endnu, hvis jeg sætter gamma til -0.3 er det okay, men det går ud over kontrasten, det er ikke en forskel du har set når de to skærme står over for hinanden?