Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cyrezz
Hej.

Jeg havde planlagt at købe en w2207 hos SHG til lidt over 2500kr., men så har de sat prisen 300kr op, markeret den som "nyt" og den kan først købes om 1½ mnd. Så skrev jeg med en SHG mand, og han vidste ikke hvorfor.

Nå... Så måtte jeg google lidt, og fandt frem til computerslag.dk, som skulle være en god forhandler (prisen på skærmen er ca. 2600), men her kom den første på lager i december.

Kan det passe, at den er udsolgt ALLE steder?

Vil gerne have hjælp, til at finde et nyt sted, men det har et par krav:

-Maks pris 2700 inkl fragt
-Man skal kunne stole på forhandleren (ingen getmore og lignende)
-Vil gerne kunne købe den i denne uge - eller næste.
-Vil være dejligt hvis der kan betales på efterkrav, men hvis det er en troværdig butik som f.eks. shg kan det godt gå uden.

Det var vidst alt for nu.
Håber I kan hjælpe :)
Brugeravatar
Af nightrhyme
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor du bor. Men find den nærmeste TDC butik. De har massere af 2207'ere. Sidst jeg kiggede kostede den omkring 2700kr hos TDC.

Er selv interesseret i skærmen. Men mangler lidt feedback omkring INPUTLAG da der synes at være bred uenighed på nettet omkring dette problem og hp w2207

MVH NR
Senest rettet af nightrhyme 20 okt 2007, 02:23, rettet i alt 1 gang.
Af B-G
Hvis du skal bruge den til hurtige fps games er der for meget inputlag :(
Jeg har den stående ved siden af min gode "gamle" CRT, som jeg spiller på, resten foregår på w2207'eren.
Brugeravatar
Af nightrhyme
B-G skrev:Hvis du skal bruge den til hurtige fps games er der for meget inputlag :(
Jeg har den stående ved siden af min gode "gamle" CRT, som jeg spiller på, resten foregår på w2207'eren.
Ja havde godt læst dit tidligere indlæg om det i en anden tråd. Men indtil videre er du den eneste dansker der synes den har inputlag.
Inputlag omtales f.eks ikke i flatpanels.dk test af skærmen...

Belastende at det skal være så svært at blive klog på hvad man skal købe :((
Men det står vel imellem HP w2207 og samsung samsung 226CW. Bliver sikkert nød til at købe begge og teste selv ::l

Ville sgu helst have en Samsung 1200NF hvis der var nogen der havde en :(
Brugeravatar
Af Johnjohn
Du kan roligt købe en w2207 jeg har den :) og er meget tilfreds har spillet half_life 2 Farcry og mange andre spil har ikke oplevet noget lagg
det er en fed skærm
Af B-G
Det er jo subjektivt (B jeg han tydeligt føle det.

Lad mig høre hvad du føler hvis du køber den nightrhyme.
Af muttleydk
+1

jeg havde en w2207 hjemme på prøve, og da jeg spillede var det som om jeg havde skiftet min mus med ledning ud med en af de første trådløse mus på market..

den inputlag var alt for høj til mig, og jeg gamer kun World of Warcraft, men ok, jeg kræver måske mere end mange andre.. dunno..

men det er helt sikkert at den sammenlagte tid mellem at du flytter på musen, og til at der faktisk sker noget på skærmen er langt langt mere end de 5 ms skærmen er opgivet til.. jeg syntes det er tosset at skærmproducenterne oplyser panelets egenskaber, og ikke skærmen som helhed.. hvad hjælper det med et panel på 2 ms. hvis elektronikken bag panelet bruger 20 ms til at arbejde med signalet!?!

skal man spille spil, hedder det stadig crt i min bog..
Af B-G
muttleydk skrev:+1

jeg havde en w2207 hjemme på prøve, og da jeg spillede var det som om jeg havde skiftet min mus med ledning ud med en af de første trådløse mus på market..

den inputlag var alt for høj til mig, og jeg gamer kun World of Warcraft, men ok, jeg kræver måske mere end mange andre.. dunno..

men det er helt sikkert at den sammenlagte tid mellem at du flytter på musen, og til at der faktisk sker noget på skærmen er langt langt mere end de 5 ms skærmen er opgivet til.. jeg syntes det er tosset at skærmproducenterne oplyser panelets egenskaber, og ikke skærmen som helhed.. hvad hjælper det med et panel på 2 ms. hvis elektronikken bag panelet bruger 20 ms til at arbejde med signalet!?!

skal man spille spil, hedder det stadig crt i min bog..
Amen ;)
Brugeravatar
Af nightrhyme
Nå gutter. En af mine gode kammerater købte lige omtalte skærm idag. Har lige siddet og gamet HL2DM i 1680 x 1050 avg fps 60 i 3 timer nu. Fuld knald på massere af action.

Jeg ser intet inputlag problem. Det er en anderledes følelse at game på en LCD skærm. Mine øjne føles mere stressede. Men følte intet lag i forhold til min (CRT samsung 959NF). Mine evner (skill) i gamet var nøjagtig de samme som med min crt hvilket må være en klar indikator for at input lagget på denne skærm i værste fald er minimalt.

Det største problem med hp w2207 efter min mening betragtningsvinklen IMHO.

Mht. til den omtalte contrast forskel imellem top og bund af skærm vil jeg sige: Kunne godt se det fordi jeg vidste hvad jeg skulle kigge efter (lavede en serie helfarvede billeder i photoshop). Men igen det er næsten ikke til at se. Min kammerat kan selvfølgelig have være heldig med hans version af 2207.

Det der imponerede mig mest var skarpheden. Damn man kan se detaljer på denne skærm.

Det undrer mig noget at der er så forskellige meninger om denne skærm. Går ud fra folk har deres resterende gamer hardware iorden før de køber denne skærm og i særdeleshed en ordentlig gamermus. Jeg og min kammerat bruger intelliexplorer 3.0 classic (the one and only gamermouse (B )

Men lad mig vide hvis der er noget specielt jeg skal teste..
Af B-G
Jeg har lige brugt en halv time på et længere indlæg, og ville lige gennemlæse hvad jeg havde skrevet, hvorefter alting blev slettet :s !:(

Super du er glad for din skærm. :) Ærgeligt jeg alt for tydeligt kan mærke inputlag :((

Min pc er under et halvt år gammel, og består i korte træk af følgende.

Core2due 2.67@3,4GHz
2x1024 MB DDR2
8800GTX
Creative Fatality X-Fi
Mus Razer Deathadder samt Logitech MX518 (samme lag med begge mus)

Jeg må nok se i øjnene at jeg er "over-følsom" når det kommer til hurtige fps spil.

Jeg kan så bare gå og håbe på at der snart bliver udviklet nogle SED/ FED skærme, så typer som jeg kan få glæde af store skærme, med super billedkvalitet og ingen inputlag.

Til sidst vil jeg lige sige at jeg er super glad for min nye skærm, bare ærgeligt jeg ikke kan game på den (jeg har dog ikke prøvet bilspil, måske det fungerer bedre?)
Brugeravatar
Af nightrhyme
Tak for indlæg.

Kender godt til lange indlæg der bliver slettet. Derfor marker jeg løbene hele min tekst (ctrl + a) og kopierer den derefter (ctrl + c) så ligger den altid i hukommelsen 8)

Ja din hardware fejler jo bestemt intet. Undrer mig stadigt at der er så forskellige oplevelser af skærmen. Kan ikke lade være med at tænke om der skulle eksistere små forskelle imellem skærmene.
Ville ønske jeg lige kunne komme forbi og prøve dit system og se "din" oplevelse af inputlag.

Har du nogensinde været på eks.vis Boomtown internetcafé og game ? Oplever du også inputlag her ?

Nu er det jo ikke min skærm. Jeg venter nok lidt og kigger på en s-ips baseret lcd da jeg tror betragtningsvinklen på TN vil chikanere mig i længden..

Det lyder sikkert tosset. Men på sin vis irriterer det mig lidt at jeg ikke kan mærke inputlag når nu i kan O-O
Af TYBO
Forkert tråd :(
Af B-G
Jeg har været på Boomtown kbh (dog en del år siden, hvor de stadig havde CRT skærme)

Jeg har en kammerat der har et par temmelige dyre fladskærme, desværre kan jeg ikke huske paneltype, men ved det ikke er TN paneler, de koster begge en bondegård, og han bruger dem primært til billedredigering, men mener selv de se nærmest guddommelige at spille på, for mig er de næsten umulige at spille på, der er alt for meget inputlag :s

Det er rigtigt med den begrænsede betragtningsvinkel, men jeg tænker ikke over det mere, og er meget glad for min skærm, så længe jeg ikke gamer ;)
Af jespergl
Jeg tror, at w2207 er udgået af produktion, da HP har lavet en ny version w2207h. Se evt. min mini-anmeldelse, hvor der også står, hvor jeg har købt den: HP w2207h Mini-review