13. sep 2017, 18:43
#256579
I december 2016 var jeg så heldig at købe et LG OLED E6V på tilbud i Elgiganten til 16.999kr. Jeg har været fantastisk glad for denne skærms suveræne billed og lyd - lige indtil for ca. 14 dage siden, hvor der pludselig opstod en linje med døde pixels tværs over skærmen.
Jeg henvendte mig straks til Elgiganten som tilbød at hente skærmen og få kigget på den - intet unormalt ved dette, da den normale garanti selvfølgelig dækker denne type pludseligt opståede fejl. Dog mente den ellers meget servicemindede sælger, at det formentlig ville gå hurtigere at få udbedret skaden ved at kontakte LG Support direkte.
Som sagt, så gjort - LG var meget behjælpelig med at formidle en kontakt til en af deres servicepartnere, som efter udveksling af billeder og beskrivelse af fejlen, ville kigge forbi nogle dage senere. Ud fra billederne var det tydeligt for servicepartneren at problemet kunne afhjælpes ved en udskiftning af skærmpanelet on-site. Dette ville han straks bestille.
Så langt så godt. 10 minutter før servicepartneren skulle komme, ringede han dog og sagde at han ikke kunne reparere min skærm, da han ikke havde modtaget skærmpanelet fra LG. Han ville dog kigge forbi alligevel og forklare mig situationen. Jeg var selvfølgelig lidt forundret, da alt indtil dette tidspunkt havde kørt på skinner.
Servicemontøren, som er flink og behjælpsom, kigger på skærmen og siger til mig at det er bedst hvis han tager den med og krediterer den, da han ikke kan kan nå at reparere den indenfor den aftale han har med LG. Jeg vil derefter få en bekræftelse fra LG i løbet af nogle timer på at jeg vil få en ny tilsvarende skærm. Inden han forsvinder beder jeg dog om at få en underskrevet kvittering på afhentningen af min dyre skærm.
Da jeg ikke hører noget fra LG hverken samme dag - eller dagen efter - tager jeg selv kontakt til dem - og ja, de har modtaget en meddelselse fra servicemontøren om at skærmen skal ombyttes - og at det vil blive formidlet videre til Elgiganten i løbet af nogle dage. Elgiganten vil derefter kontakte mig.
Da jeg ikke har hørt noget fra Elgiganten i løbet af en uge, tager jeg selv kontakt til dem - og ganske rigtigt, til min forundring kunne bare komme ned og hente en skærm.
Nede i butikken bliver min glæde dog hurtigt til frustration - det var ikke muligt at skaffe en tilsvarende model mere - jeg kunne dog få en anden og ringere udstyret model til samme pris. Dette var jeg dog af mange gode grunde ikke tilfreds med, da jeg gerne vil have tilsvarende features og egenskaber som jeg har været vant til. Det kunne jeg godt få, men så skulle jeg bare betale de 6.000kr i difference som den tilsvarende nye model (E7V) koster. Dette takkede jeg pænt nej tak til, da jeg var fuldt ud tilfreds med min 'gamle' model.
Efter en del snakken frem og tilbage, bad jeg om at få de 16.999kr som jeg oprindeligt havde betalt overført til mit Dankort - hvor de nu står trygt og godt. Pladsen på mit reolsystem står dog gabende tomt.
For at opsummere vil jeg advare mod at bruge LG's On-Site 'service'. Havde jeg fået Elgiganten til at afhente mit tv- og overladt ansvaret for reparationen til dem, havde jeg fået mit tv leveret tilbage med et nyt skærmpanel - uden bøvl og frustrationer. Det havde nok ikke engang taget længere tid.
Må nok vente indtil til Januarudsalget før jeg kan få en E7V til en fornuftig pris...
Jeg henvendte mig straks til Elgiganten som tilbød at hente skærmen og få kigget på den - intet unormalt ved dette, da den normale garanti selvfølgelig dækker denne type pludseligt opståede fejl. Dog mente den ellers meget servicemindede sælger, at det formentlig ville gå hurtigere at få udbedret skaden ved at kontakte LG Support direkte.
Som sagt, så gjort - LG var meget behjælpelig med at formidle en kontakt til en af deres servicepartnere, som efter udveksling af billeder og beskrivelse af fejlen, ville kigge forbi nogle dage senere. Ud fra billederne var det tydeligt for servicepartneren at problemet kunne afhjælpes ved en udskiftning af skærmpanelet on-site. Dette ville han straks bestille.
Så langt så godt. 10 minutter før servicepartneren skulle komme, ringede han dog og sagde at han ikke kunne reparere min skærm, da han ikke havde modtaget skærmpanelet fra LG. Han ville dog kigge forbi alligevel og forklare mig situationen. Jeg var selvfølgelig lidt forundret, da alt indtil dette tidspunkt havde kørt på skinner.
Servicemontøren, som er flink og behjælpsom, kigger på skærmen og siger til mig at det er bedst hvis han tager den med og krediterer den, da han ikke kan kan nå at reparere den indenfor den aftale han har med LG. Jeg vil derefter få en bekræftelse fra LG i løbet af nogle timer på at jeg vil få en ny tilsvarende skærm. Inden han forsvinder beder jeg dog om at få en underskrevet kvittering på afhentningen af min dyre skærm.
Da jeg ikke hører noget fra LG hverken samme dag - eller dagen efter - tager jeg selv kontakt til dem - og ja, de har modtaget en meddelselse fra servicemontøren om at skærmen skal ombyttes - og at det vil blive formidlet videre til Elgiganten i løbet af nogle dage. Elgiganten vil derefter kontakte mig.
Da jeg ikke har hørt noget fra Elgiganten i løbet af en uge, tager jeg selv kontakt til dem - og ganske rigtigt, til min forundring kunne bare komme ned og hente en skærm.
Nede i butikken bliver min glæde dog hurtigt til frustration - det var ikke muligt at skaffe en tilsvarende model mere - jeg kunne dog få en anden og ringere udstyret model til samme pris. Dette var jeg dog af mange gode grunde ikke tilfreds med, da jeg gerne vil have tilsvarende features og egenskaber som jeg har været vant til. Det kunne jeg godt få, men så skulle jeg bare betale de 6.000kr i difference som den tilsvarende nye model (E7V) koster. Dette takkede jeg pænt nej tak til, da jeg var fuldt ud tilfreds med min 'gamle' model.
Efter en del snakken frem og tilbage, bad jeg om at få de 16.999kr som jeg oprindeligt havde betalt overført til mit Dankort - hvor de nu står trygt og godt. Pladsen på mit reolsystem står dog gabende tomt.
For at opsummere vil jeg advare mod at bruge LG's On-Site 'service'. Havde jeg fået Elgiganten til at afhente mit tv- og overladt ansvaret for reparationen til dem, havde jeg fået mit tv leveret tilbage med et nyt skærmpanel - uden bøvl og frustrationer. Det havde nok ikke engang taget længere tid.
Må nok vente indtil til Januarudsalget før jeg kan få en E7V til en fornuftig pris...