Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af McNeil
Hej.

Jeg har været så heldig at få mig en Sony XE9005. Super lækker skærm! Jeg har en Samsung Soundbar jeg gerne vil have koblet til via HDMI. Når jeg gør det, registrere TVet og soundbaren hinanden, men der kommer ikke lyd ud. Jeg har sat den til i ARC porten. Men den siger, jeg skal tilslutte den ARC porten. Det er mig en kende frustrerende. Lige pt er det koblet til via optisk. Det skal dog siges, når det er koblet til via HDMI skruer jeg op og ned for lyden på soundbaren, selvom der ikke kommer lyd ud.

Nogen der har et tip til at løse det problem?
Af McNeil
thg skrev:Hmm... Hvad med Home>Indstillinger>Eksterne indgange>BRAVIA Sync-indstillinger har du der aktiveret BRAVIA Sync-styring?
Det har jeg ikke lige prøve at kigge på. Men jeg tror det er slået til...
volkan skrev:Tillykke med skærmen. Mcneil hvor har du købt din tv henne og er det en 65 tommer? Er nemlig også interesseret i at købe en.
Mange tak :-)
Nej det er 55. Det er købt i Power. De har/havde det på bud til 8999 her i weekenden. Men kun begrænset antal.
Af McNeil
thg skrev:Hmm... Hvad med Home>Indstillinger>Eksterne indgange>BRAVIA Sync-indstillinger har du der aktiveret BRAVIA Sync-styring?
Muligheden er deaktiveret, da det ikke er en Sony soundbar.
Af thg
McNeil skrev:
Muligheden er deaktiveret, da det ikke er en Sony soundbar.

Jeg har samme TV i 65" og med en Harman Kardon soundbar og der har jeg netop BRAVIA Sync aktiveret.
Af McNeil
Hmm. Det var aktiveret. Når jeg går ind og kigger på Bravia enheder, ser det hele forkert ud. PS4 er tilsluttet HDMI4 i følge listen, men den er tilsluttet HDMI2. Soundbar er tilsluttet HDMI1 men sidder fysisk i HDMI3
Af thg
McNeil skrev:Hmm. Det var aktiveret. Når jeg går ind og kigger på Bravia enheder, ser det hele forkert ud. PS4 er tilsluttet HDMI4 i følge listen, men den er tilsluttet HDMI2. Soundbar er tilsluttet HDMI1 men sidder fysisk i HDMI3
Hmm. Prøv at lave en genstart af tv'et, hvis du ved hvordan man gør det?
Af McNeil
thg skrev:
McNeil skrev:Hmm. Det var aktiveret. Når jeg går ind og kigger på Bravia enheder, ser det hele forkert ud. PS4 er tilsluttet HDMI4 i følge listen, men den er tilsluttet HDMI2. Soundbar er tilsluttet HDMI1 men sidder fysisk i HDMI3
Ja det må jeg lige prøve, når jeg lige har tid til det.
Af thg
McNeil skrev:
thg skrev:
Ja det må jeg lige prøve, når jeg lige har tid til det.

Nu er det ikke en komplet fabriksnulstilling jeg foreslår, men en genstart.
Af thg
McNeil skrev:Ok, det ved jeg så ikke hvordan man gør.
Er ikke hjemme så jeg kan tjekke det, men inde i menuen et sted, mener måske menu punktet hedder Om, der kan man vælge genstart.