Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et meget godt øje til Sony 40D3000, men jeg kan ikke rigtigt komme til at se det i "live" nogen steder i København, det tætteste jeg kan komme er Sony 40W2000...

Så derfor spørger jeg, kan jeg forvente samme billede, det de viser i forretningen er "bare" alm. DVD...

Har kigget på den på multimediaworld.dk er der evt. nogen der har erfaringer med dem?

Eller er D3000 bare bedre O_O ..

MULITIMEDIA WORLD SONY - 40D3000

På forhånd Tak
Af Beckham
Har ikke set W2000 i aktion, men ved at Sony trækker D3000 modellen fra markedet fordi at den er for god til prisen, og derfor trækker kunderne væk fra de dyre modeller.
Af mikkelmic
jamen så tror jeg at det bliver et Sony 40D3000..

Men er der nogle der kan anbefale nogle købssteder, var nemlig lige tilbage i "forhandler indexet" for at se hvad der stod om mulitimediaWorld. Det var ikke pæne ting, så derfor vil jeg prøve at finde et andet sted..

Men hvor? :(

Mikkel
Af red_martians
Jeg ved at tapeconnection også forhandler dem (ligger på vesterbrogade) men da jeg var der sidst stod der at de var klar til levering i starten af november måned.
Af Beckham
Det er ikke nemt at opstøve denne model længere. Jeg købte min for 1½ måned siden og allerede dengang havde jeg problemer med at finde nogle som havde den på lager.
Af Johandc
Beckham skrev:Har ikke set W2000 i aktion, men ved at Sony trækker D3000 modellen fra markedet fordi at den er for god til prisen, og derfor trækker kunderne væk fra de dyre modeller.
Okay, det lyder ellers utroligt!

Jeg har selv lige købt et 40D3000, og det vil da overraske mig hvis det er sandt det bliver trukket af markedet.

Må man spørge hvad din kilde er?
Af Arcona
W2000 har slet ikke samme sortnivea som Samsung's M86 som koster det samme. Men hvordan klarer D3000 sig?

D3000 har tilgengæld 24p som sikrer rolige billeder ved panorering...

(24p forklaring:) Film is 24 frames per second. The problem is, most TVs run at 30 frames per second. Fitting that 24-frame content onto a 30-frame screen isn't that easy; the math just doesn't compute cleanly. You can't divide 24 by 30 without filling in the gaps with some junk. That junk causes stuttering in the video. This is a jerky-looking phenomenon that's particularly noticeable when the camera pans across a scene. The conversion is better known by film and TV wonks as 2:3 pulldown. new HDTVs avoid this awkward 3:2 pulldown process altogether by changing their frame rate to something that's a multiple of 24 by using either frame doubling or interpolation (also called "tweening"). Then, their playback can be as close to native 24fps playback as you can get.
Af wizdk
Jeg fik mit d3000 i mandags og ja det er svært at få fat fat på. Alle dem man kan bestille på nettet er importeret. Og hvorfor de ikke bliver produceret mere er fordi alle 40 tommer og derover skal være Full hd nu. Det fortalte sony support mig. Men ellers et rigtigt godt tv.
Af Beckham
Johandc skrev:
Beckham skrev:Har ikke set W2000 i aktion, men ved at Sony trækker D3000 modellen fra markedet fordi at den er for god til prisen, og derfor trækker kunderne væk fra de dyre modeller.
Okay, det lyder ellers utroligt!

Jeg har selv lige købt et 40D3000, og det vil da overraske mig hvis det er sandt det bliver trukket af markedet.

Må man spørge hvad din kilde er?
Kilden er vel Sony selv. Har ikke selv snakket med dem, men det er der mange rundt omkring på diverse forums som har. Det er i hvert fald mere eller mindre officielt den udgår og at grunden er at den simpelthen er for god til prisen. Af de ny modeller som kommer, skal du jo f.eks. helt op i X3500 modellen for at få det roste 100hz motionflow D3000 har.
Af Thomas-DK
Jeg købte mit i Merlin for 2-3 uger siden.
Den var lige sat ned til 12999kr.
Jeg kunne godt får det til 11200kr på nettet, men usikkerheden om levering og at jeg i Merlin får den danske fabriks garanti, gjorde jeg gav lidt ekstra.

Jeg er yderst tilfreds med TV'et. Både billede og udseendet/størrelsen.

D3000's billede teknologi er en del bedre end W2000.
Og du kan altså ikke se forskel på HD-Ready og "Full HD", under normale forhold.
Af Johandc
Thomas-DK skrev:D3000's billede teknologi er en del bedre end W2000. Og du kan altså ikke se forskel på HD-Ready og "Full HD", under normale forhold.
Oven i købet, hvis du skal bruge skærmen til HTPC er en Full-HD skærm alt for detaljeret til at du kan læse bogstaverne på skærmen i 2 meters afstand. Så er du bedre hjulpet ved at købe en 1366x768 og sætte den i 1:1 pixel mapping, så opnår du det bedste billede og samtidig et rimeligt forhold mellem pixel-størrelse og afstand.

Prøv evt. faltpanels interaktive guide til valg af skærmstørrelse. For at kunne læse teksten (hjemmesider, email, mv.) skal man op over 75" med et Full HD i 2.5 meters afstand.
Af Johandc
Beckham skrev: Kilden er vel Sony selv. Har ikke selv snakket med dem, men det er der mange rundt omkring på diverse forums som har. Det er i hvert fald mere eller mindre officielt den udgår og at grunden er at den simpelthen er for god til prisen. Af de ny modeller som kommer, skal du jo f.eks. helt op i X3500 modellen for at få det roste 100hz motionflow D3000 har.
Okay de fjerner måske 100Hz fra D3500 og de andre D-serie fjernsyn som kommer? Eller måske sætter de bare prisen op fordi de er full-hd.