Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niels S
Hej,

Jeg står overfor at skulle købe panasonic px70, enten i en 37 tommer udgave eller 42 tommer.

Umiddelbart går jeg efter devisen 'bigger is better', og ifølge hifipriser er der kun 600 kr forskel på de 2 skærme, så det er i hvert fald ikke økonomien der skal afgøre det.

Det der gør mig lidt betænkelig er, at jeg på review-sitet http://www.hdtvorg.co.uk/ har læst en anmeldelse af begge tv.

I følge dette site får 37-tommer udgaven en væsentlig bedre karakter, fordi den eftersigende håndterer SD-materiale noget bedre. SD materiale skulle stå væsentligt skarpere på 37in.

Jeg har desværre ikke mulighed for at se de 2 skærme op mod hinanden, så jeg er interesseret i at høre om der er nogen derude der har stået i samme situation, og som faktisk har set dem side om side?

Jeg sidder max. 3 meter fra skærmen, så spørgsmålet er om 37 tommer ikke burde være nok...

Håber nogen kan hjælpe!
Af Ekmani
Spændende med den anmeldelse der.
Jeg står selv og overvejer om jeg skulle købe 42px70 - 42px700 eller pv70 (da den digitale tuner bliver sparet i pv og jeg alligevel ikke kan bruge tuneren i px-modelen til noget)

Efter at set den anmeldelse du har linket, vil jeg da kraftigt overveje om man skulle købe 37px70 istedet for 42", når den nu skulle have de fordele.

Skal dog siges, at jeg slet ikke ekspert på området, men har da læst stolpe og ned den sidste uge; mener faktisk at det generelt ofte er den større model der skulle være minimalt overlegen, men det kunne jo se ud til at være anderledes her.
Man kan jo altid sætte 37" ind i soveværelset om et par år og så på det tidspunkt købe en ny til stuen...

Kom endelig med input platpanels, osse gerne i forhold til px700 - pv70 i forhold til de ovenstående modeller?

Mvh.
k