Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KP0005
#252373
Hej,

Jeg har netop købt et nyt Samsung UE55KS8005 samt nye HDMI-kabler fra Hama. Når jeg prøver at tilslutte min PS4 & Blu-Ray afspiller via den medfølgende Connect-box siger den blot "Intet Signal".
(Jeg har ikke TV-signal endnu, men får kabel-tv imorgen/overmorgen, men det skulle ikke have nogen betydning i min optik)

Er der nogen der er bekendt med dette ;;)
Kunne godt bruge lidt hjælp!
Af MontørThomas
#252378
Tillykke med tv´et
Har du evt prøvet andre HDMI porte...evt prøvet andre HDMI kabler?
jeg har nemlig også haft fingre i et tv hvor der var problemer og der mener jeg jeg satte et andet hdmikabel i i stedet for (det var så til en Panasonic HDD og der duede det eftflg.)
og jeg går ud fra at dine HDMI kabler er standart 2.0?
Af KP0005
#252379
Jeg har netop udskiftet det ene HDMI med et ældre jeg havde liggende, og det virker sgu.

Det er dette HDMI jeg købte - https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... kabel-1-5m (Så der burde jo ikke være noget problem)

Synes godt nok det er mytisk at det ikke kan arbejde sammen, især sådanne kabler til en relativ høj pris.

Tusind tak for din hjælp! Jeg må vel bare udskifte de nye med de gamle...
Af MontørThomas
#252381
Super det lykkedes...men møgmærkeligt at det kabel som du købte ikke kunne bruges, så vidt jeg ved er det bagudkompatibelt...Er der andre der måske har erfaringer med dette???
Af darkstylerobot
#252509
Haha, har prøvet det.. der er kun chip i den ene ende.. jeg prøvede med pc og ps3 derhjemme , begge veje.. virkede ikke.. testede i elgiganten, der virkede det... tog hjem igen.. og så har det virker siden..
Af darkstylerobot
#252640
Er ikke så skarp på det her, men som jeg fik forklaret er kablet som en ensrettet vej, pga den chip der.. (kan dog ikke sige om hdmi arc er muligt.. har ikke testet) men der er en lille flip/skilt ved stikket hvor der står tv på..
Af Decipher
#252654
Den var godt nok ny. Ensrettede hdmi kabler? :D

Jeg har haft hdmi kabler, hvor stik kappens form gjorde, at det ikke kunne komme langt nok ind, medmindre man var meget omhyggelig. Det lyder mere sandsynligt.