Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lukeseye
Har lige bestilt et tv hos pc-netto, men kan se rundt omkring at det skulle være en udenlandsk model, hvad betyder det for mig som bruger eller er det total lige meget??
Af Lukeseye
Det er Philips 42 PFL9732D
Af TYBO
Plejer normalt ikke at have noget at sige. Du køber skærmen hos en dansk forhandler under dansk lovgivning.
Skærmen er sikkert den samme.
Af Lukeseye
Har lige snakket med dem og den eneste forskel der er, er at der ikke er dansk manual med, men den kan man hente på nettet. Så jeg er godt tilfreds med en pris på 16.200 for et Philips 42 PFL9732D.
Af ADLoft
Producenterne Samsung, Philips Amoi m.fl. oplyser ar der kun ydes service og garanti hvis produkterne er købt igennem deres salgskanaler i det pågældende land. Sagt med andre ord skal den biks du har købt tv´et i sørge for at sende tv´et til udlandet for eventuel garantireparation - eller selv betale. Lukker biksen har du ingen garanti. Man regner med at 20 % flere netbutikker lukker i år end sidste år.
Af Lukeseye
Det er korrekt, men den chance vil jeg gerne tage.
Af Corto
Hej Lukeseye.

Har du modtaget dit TV?
Jeg er nysgerrig efter at høre hvad du synes - jeg tænker på selv at købe en magen til.

Pft.
Af EzzIn
ADLoft skrev:Man regner med at 20 % flere netbutikker lukker i år end sidste år.
Godt indlæg ADloft, men pas på med statitik. Eks.:

Hvem er man? er det dig eller "ikke netbutikker" eller brancheforeningen :)

20% flere netbutikker. Hvor mange butikker ud af hvor hvor stor en population. Eks. hvis 5 butikker lukkede ud af 1000 netbutikker i 2006 og tallet i år er 6 ud af 1000, så er stigningen 20% - men de udgør "kun" 6 promille af det totale antal butikker mod 5 promille før, hvorfor man kan argumenterer for at risikoen er meget lille :)