Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tarok
Jeg er på udkig efter et godt 32" LCD, som skal bruges hovedsageligt til alm. TV-kiggeri og en DVD-film i ny og næ. Men jeg ser en del sport, så det skal også kunne håndtere bevægelser godt.

Hvad mener I om LG 32LB2R, som jeg hastigt så i Elgiganten. Billedet på det synest jeg umiddelbart var rimeligt godt med flot sortniveau og god konstrast.?

Er der andre alternativer, som I synes er bedre? eller er LG 32LB2R OK?
Af Zyde
Jeg var meget tæt på at købe det TV men endte med et Philips PFL7332 i stedet. Her er et link til en sammenligning, den er et par indlæg nede (godt nok på tysk):

http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-1089-2.html

De to ting der var afgørende for at jeg ikke valgte LGen var at den ikke er specielt god til analoge signaler og så synes jeg ikke at den er særligt pæn (meget ukarakteristisk for LG). Desuden har LG vidst haft en del problemer med fejl på deres skærme.

Andre alternativer jeg kiggede på var: Sony KDL-V2500, Samsung LE32M87BD, Panasonic TX 32LED7F, Toshiba 32C3000P, JVC LT-32G80BU.

Jeg valgte det tv som jeg mente havde det bedste billede under "dårlige" forhold (analogt TV). Bedre signaler fra f.eks. HD vil jo stadig se godt ud. Det er dog min opfattelse at alle modellerne på min liste er gode køb.
Af tarok
Tak for svar.
Jeg er også blevet lidt betænkeligt ved kvaliteten af LG.
I øvejblikket står en anden model nu højest på min prioritetsliste - nemlig
Panasonic TX-32LXD70F, som får gode anmeldelser overalt.
Af Zyde
Det er jo en lidt anden prisklasse men uden tvivl en suverænt TV. Prisen er dog et væsentligt kritikpunkt. Det er altså mange penge at smide efter et 32" TV. Til den pris kan man få rigtigt gode TV i 37" eller 42".